Voor wie is je website eigenlijk?

B2B-websites zien er meestal prachtig uit. Maar wat heeft een bezoeker daaraan?

Een website maken voor een bedrijf is veel meer dan alleen een designproject. Je website speelt een centrale rol in alle klantreizen, van branding tot support. Daarom moeten de vragen van je bezoeker altijd centraal staan bij het maken van een site.

Waar is je website eigenlijk voor?

Die vraag spookt door mijn hoofd sinds deze twee LI-posts van Paul Hendriks:

Welke tip zou jij iemand geven die een website laat maken?

19 tips + 8 randvoorwaarden voor het uitbesteden van het maken van een website voor jouw onderneming.

(Mijn tip in de comments van de eerste post, over het eerst maken van de tekst en dan het design is trouwens inderdaad vrij briljant, maar dat komt vooral omdat ik hem niet zelf bedacht heb - ik kan inmiddels wel bevestigen dat hij werkt)

Tip 1 uit de roundup-post van Paul is: 'Begin met de vraag: waarom een website?'

Volgens mij weet ik wel een antwoord op die vraag.

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(