Marc Schaefer: het is geweldig als mensen je blogs niet lezen (maar wel delen)

Je blogs hoeven niet gelezen te worden om impact te hebben.

Mark Schaefer, legendarisch blogger en contentmarketeer, is niet vies van een beetje clickbait. Daarom liet hij het belangrijkste stukje van de titel even weg.

Moraal van het verhaal: als mensen je content niet lezen, maar wel delen, dan betekent dat dat ze erop vertrouwen dat jouw content goed is. En dat betekent dat je een sterk merk (aan het worden) bent.

Slim stuk, ondanks dat titelfoefje.

Why it’s a very good sign that people don’t read your content
Research shows that most people don’t read your content before they share it. Here’s why this may be the best news your business could receive.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(