Wat kost een IT-tekstschrijver?

Gespecialiseerd IT-tekstschrijver inhuren? Dit zijn de actuele prijzen.

Wat kost dat, werken een specialistisch IT-copywriter? Omdat dat toch een vraag is die je in het eerste gesprek met mij gaat stellen, geef ik je hier vast het antwoord.

Af en toe stijgen deze prijzen (of 'wijzigen de tarieven', zoals energiemaatschappijen en banken dat noemen - wil je dat soort vaag geklets, dan hoef je deze pagina niet te lezen. Want dan ben ik niet jouw tekstschrijver), maar zodra je een afspraak met mij hebt geboekt, gelden voor jou een jaar lang de tarieven zoals je ze nu ziet.

Alle prijzen zijn inclusief interview, 1 feedbackronde en eindredactie. Je betaalt de helft bij de start van het project en de rest bij oplevering.

Laatste update: 19 juni 2023

Teksten

  • Whitepaper, 3 blogs, 9 social media-updates: 1.995,- Een whitepaper met de kennis van jouw top-experts, die ik daarna omwerk naar blogs en LinkedIn-updates. Die jij dan meteen kunt gebruiken om je whitepaper te promoten.
  • Whitepaper: 1.595,- Heb je zelf iemand die blogs en socials kan oppakken? Prima, dan schrijf ik alleen de whitepaper.
  • Longread: 995,- Korte whitepaper, two-pager, mini-e-book, superblog, cornerstone content: de longread heeft al vele namen gehad. De kern: je hebt heel snel een krachtig stuk content voor een event, een nieuw product of een hele specifieke doelgroep.
  • Blogpost + 3 social media-updates: 795,- Inhoudelijke blogposts zijn de hartslag van je contentmarketing. Gebruik ze om je socials levend te houden, producten en diensten in het zonnetje te zetten, je SEO-zoektermen vaker te gebruiken en whitepaper-onderwerpen te testen. Bij ieder artikel schrijf ik 3 social media-updates en 4 titels om je op gang te helpen met de promotie van je blog. Wil je meerdere artikelen tegelijk bestellen, dan kun je korting krijgen. Neem even contact op, dan hebben we het erover.
  • Korte blogpost, desk research: 495,- Voor kortere, informatieve blogposts hebben we misschien geen interview nodig. Ik maak dan een eerste versie op basis van mijn parate kennis en desk research (lees: ChatGPT - hey, als het werkt, werkt het) en jouw expert kijkt er daarna naar. Scheelt tijd en geld.
  • Webpagina 475,- per stuk (staffelkorting bij 5 of meer). Wie ben je, wat doe je en waarom moeten klanten voor jou kiezen? Het lijken simpele vragen, maar om het precies goed onder woorden te brengen heb je een specialist nodig. Heb je een groot websiteproject (20 pagina's of meer), neem dan even contact op voor een offerte op maat.
  • Case: 895,- Voor een goede case study spreek ik eerst met je consultants. Daarna interview ik de betrokkene(n) aan de klantkant. Ik laat hen in hun eigen woorden vertellen hoe ze de samenwerking met jou ervaren hebben. Ook de dingen die minder gingen. En hoe jij dat hebt opgelost. Zo laten we aan potentiële klanten zien dat je een toegewijde, trouwe partner bent.
  • Overige teksten en redactiewerk: 110,- per uur. Ook e-mails, nieuwsbrieven, interviews, LinkedIn-content en persberichten maak ik graag voor je. En ik kan mijn magic ook over een tekst uitsprenkelen die door iemand anders geschreven is, zodat hij precies bij je tone of voice en je marketingdoelen past. Dit soort werk is vaak lastig vooraf in te schatten, dus werk ik met een uurtarief.

Advies en coaching

Strategisch advies en coaching van contentteams en creating founders (♥ creating founders - goed bezig jij!) doe ik voor 130 euro per uur.

Training

Een training van een dagdeel voor 8-15 deelnemers kost bij mij 1.495 euro.

Bekijk de trainingspagina om een training uit te zoeken.

Zoek je iets op het gebied van contentmarketing, strategie, social media of schrijven wat daar niet bij staat? Dan kan ik een training of workshop op maat voor je maken. Laat even wat van je horen, dan maken we samen een plan.

Video en webinars

Inhoudelijke invulling, voorbereiding en presentatie van een videoproductie of webinar, in het Nederlands of in het Engels, kost 1750 euro.

Lees de webinar-pagina voor meer informatie.

Duur?

Tja, het is geen halfje bruin. Maar het is ook geen villa op Ibiza. Het is, kortom, maar net wat je duur vindt.

Ik toets mijn tarieven regelmatig bij collega-schrijvers en ik heb nauw contact met een aantal bureaus in de wereld van IT-marketing. Ik spreek ook open met mijn klanten over hun budgetten en hoe mijn werk daarin past. En eigenlijk hoor ik daarbij altijd hetzelfde verhaal: ja, we kunnen wel met een goedkopere schrijver werken, maar dan moeten we

1. Alles 3x uitleggen en krijgen we

2. Een tekst terug waar we inhoudelijk nog een keer helemaal doorheen moeten.

En dat hebben ze met mij dus niet.

Met mijn grote parate IT-kennis (zeg eens tegen me 'voeg hier een stukje in over de actuele trends rondom SASE' en kijk wat er gebeurt) versnel ik de time-to-market en verhoog ik de kwaliteit ervan. En dat zie je terug in je ROI.

Alright. Genoeg gekletst.

Aan het werk.

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(