'Waar moeten we over schrijven?' Vragen ze me vaak. Haha ja, hallo... Als we dat toch eens wisten, hè? Helaas is er op deze vraag maar één juist antwoord: "Geen idee!" Iedereen die iets anders zegt, lult uit zijn nek.
Je weet het gewoon niet, dus je kunt dat maar beter toegeven.
Of, nou ja... Iemand die al heel veel ervaring heeft met product, doelgroep en kanaal mag misschien heel voorzichtig zeggen: "We zien in de data dat mensen vaak sterk reageren op artikelen over Onderwerp X."
Maar als je eerlijk bent, dan moet je meestal gewoon toegeven dat je simpelweg geen idee hebt.
- Waarom downloadt niemand onze whitepaper?
- Waarom functioneert ons marketingteam niet lekker?
- Waarom verliezen we offertes aan de concurrent?
- Hoe moeten we onze outreach-campagnes inrichten?
- Wat is de zin van het leven?
- Waarom zitten we 'voor' de televisie en 'achter' de computer?
Gaan we uitzoeken
Allemaal vragen die mij de laatste jaren door klanten gesteld zijn. OK, behalve die laatste twee dan.