Presentaties gastdocenten ‘Online marketing op donderdag’

online marketing windesheimEr zijn nog twee colleges te gaan in de reeks ‘Online marketing op donderdag’. Vier gastsprekers (en Luc van Dijk zelfs twee keer) zijn zo vriendelijk geweest om mijn theoriecolleges Online Marketing voor de eerstejaars Commerciële Economie en Financial Services Management aan te vullen met hun praktijkervaring.

Deze gastcolleges zijn openbaar (je kunt je inschrijven op de facebookpagina van Online marketing op donderdag) en veel medewerkers van Windesheim, lokale ondernemers en studenten van andere jaren en richtingen komen luisteren. Super!

Op veler verzoek verzamel ik hier even de presentaties van de gastsprekers:

Week 1: Xaviera Ringeling

Xaviera (managing partner bij ContentChefs, het leukste contentmarketingbureau-dat-geen-bureau-is ter wereld) bracht geen powerpoint mee, maar boeide de zaal puur met haar verhaal over het hoe en waarom van goede content. De enige visuele ondersteuning die ze bij zich had was het publicatieschema dat bij Content Collective leidend is:

publishing checklist Xaviera Ringeling

 

Week 2: Luc van Dijk

Luc van Dijk van Aeron Advies kwam ons de tweede week vertellen over zijn ervaring met online luisteren en het inzetten daarvan bij het maken van doelgerichte content. Zijn presentatie staat op zijn slideshare:

Week 3: Kevin Verleg

Kevin Verleg is een ervaren SEO en liet dat zien in zijn zeer praktische verhaal over SEO-operaties bij grote klanten:

Week 4: Luc van Dijk

De vierde week was Luc van Dijk er weer, ditmaal over de inzet van social media en Pinterest in het bijzonder:

Week 5: Marlies Wilms Floet

Marlies Wilms Floet is specialist in conversieoptimalisatie bij De Nieuwe Zaak in Zwolle. Zij liet ons zien hoe je User Centered Design en Conversion Rate Optimization inzet om het beste uit een webwinkel te halen. Haar presentatie kun je hier in PDF-formaat downloaden:

20150304 De Nieuwe Zaak gastcollege Windesheim UCD en CRO

Week 6: Niels Arts

Deze week stond Analytics op het programma. Daarover kwam online marketeer Niels Arts vertellen. Niels werkt niet alleen voor klanten, maar runt ook een aantal eigen webshops. Zijn money is qua online marketing dus waar zijn mouth is. In zijn presentatie legt hij vooral de nadruk op het toepassen van low-budget online marketingtechnieken die hij door analytics effectief te gebruiken continu optimaliseert. Hier is zijn presentatie in PDF:

Niels-Arts-google-analytics

Week 7: Tarek van der Linde

De laatste week was voor Tarek van der Linde van Growing Minds. Die liet ons de zeer complexe praktijk van database- en emailmarketing zien:

2015 Growing Minds CRM database email

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?

One Reply to “Presentaties gastdocenten ‘Online marketing op donderdag’”

Comments are closed.