Onderzoek van bijna 2 jaar oud, maar nog zo actueel als wat: veel IT'ers ervaren het marketingaanbod van IT- en techbedrijven als saai en onvoldoende, terwijl ze wel behoefte hebben aan relevante content. Stemmen we middelen, boodschap en tone of voice inmiddels beter af op de doelgroep?
Je bent marketeer. Dus wil je (hoop ik) graag weten hoe je doelgroep over je content denkt. Dit artikel (het bijbehorende onderzoek van DNA/LTB is inmiddels offline, maar vergelijkbaar Amerikaans onderzoek staat hier bij Content Marketing Institute werpt wat licht de mening van Nederlandse IT'ers over de marketing van IT- en techbedrijven. En die is - zeker als je recruitment marketeer bent - best belangrijk.
De 5 belangrijkste conclusies:
- Nederlandse IT'ers vinden het marketingaanbod van IT- en techbedrijven vaak saai
- IT'ers hebben grote behoefte aan relevante content, maar hebben niet het gevoel dat bedrijven die bieden
- Whitepapers en podcasts trekken minder aandacht dan verwacht, terwijl nieuwsbrieven, online kennissessies en fysieke evenementen wel interesse wekken
- De tone of voice in IT- en techmarketing sluit niet aan op de doelgroep
- IT-marketeers moeten de content beter afstemmen op de behoeften van de doelgroep, met name op het gebied van cloud, data en IT-architectuur
Lees het hele artikel hier:
