Je bent de hele dag hartstikke druk en af en toe, heb je het gevoel, zelfs met enig succes. Maar weet je eigenlijk wel precies hoe succes er voor je topmanagement uitziet? En waar je dus uiteindelijk op wordt afgerekend?
Het is belangrijk om inzicht te hebben in de KPI's waar het leiderschap zich op richt. Dat helpt je om strategieën en campagnes te ontwikkelen die passen bij hun doelstellingen en prioriteiten. En zorgen dat jij je baan houdt en af en toe een complimentje krijgt.
Want hey, we zijn allemaal mensen.
Belangrijkste conclusies van het artikel:
- Bereik en leads zijn nog steeds de belangrijke KPI's. Omdat naamsbekendheid en binnengehaalde omzet cruciaal zijn voor continuïteit en groei.
- MQL's (het aantal leads dat je overzet naar Sales - een veelbesproken metric in marketinglang) speelt ook een belangrijke rol. Hoe discutabel ook.
- Return-on-investment (ROI) is ook een ding, vooral in tijden van economische onzekerheid. Als marketeer moet je kunnen aantonen hoe jeinspanningen bijdragen aan de bottom line van je bedrijf. Zonder je merk uit het oog te verliezen en met branding te focussen op de lange termijn.
- Customer retention is een belangrijke KPI die aangeeft of je erin slaagt waardevolle klanten te behouden, vertrouwen op te bouwen te leren van feedback.
- Door te focussen op relevante KPI's en impact te meten, krijg je als marketeer makkelijker je campagnes en budgetten goedgekeurd.
Lees het hele artikel hier: