De waarde van AI: focus op resultaten, niet op wie/wat de content maakt

Wat uiteindelijk telt, is hoe die content waarde biedt aan de lezer en bijdraagt aan de buyer's journey.

In de discussie over AI en contentcreatie komt één vraag steeds terug: maakt het uit of een AI de schrijver van een stuk is? Heeft de 'menselijke auteur' een inherente waarde als het om content gaat? Ann Gynn schrijft erover op Content Marketing Institute.

Spoiler: voor de meeste mensen en merken maakt het geen moer uit.

Wat uiteindelijk telt, is hoe die content waarde biedt aan de lezer en bijdraagt aan de buyer's journey. Als de content goed is en je haalt er je zakelijke doelen mee, waarom zou je dan tijd verspillen aan het debatteren over de auteur?

Zelfs Google, de bewaker van alle webcontent, erkent dat niet alle door AI gegenereerde content als spam moet worden beschouwd. Als het goede, waardevolle content is, doet de oorsprong er niet toe.

Lees het hele artikel hier:

Audiences Don’t Care If AI Created Your Content | Content Marketing Institute
Given all the talk about AI-generated content, you would think authorship matters. But it doesn’t (usually) for the most critical group in your content marketing strategy.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(