De grip terugpakken: dit is jouw plan voor content governance!

Een website herstellen die een puinhoop geworden is? Geen leuke klus, maar niet onmogelijk.

Vorige week leerde je hoe je mij (en andere copywriters) een slapeloze nacht kunt bezorgen. Altijd leuk om te weten. De kern: als je geen grip hebt op welke content waar staat en waarom, dan valt je strategie hoe dan ook in het water. Vandaag deel ik een (ruw) stappenplan met je om uit het moeras van een vastgelopen website te komen.

En dat begint, zoals ieder goed rampenplan, met een inschatting van de schade.

Maar, voordat we verder gaan: er is een nieuwe podcast online!!!

B2B Content Podcast: B2B video met Peter van Vliet
Een goed gesprek over creativiteit, leren door te experimenteren en het maken van een talkshow met klanten, partners en IT’ers.

1. Content-audit: wat staat er online?

Over content-audits zijn hele boeken en websites volgeschreven. Die ga ik hier niet allemaal overtypen. Deze stap heeft één belangrijk hoofddoel: een totaaloverzicht krijgen van alles wat er op je site staat.

Iedere pagina, ieder blog, iedere afbeelding, iedere sidebar- en footertekst. Je wilt het allemaal in een spreadsheet hebben.

Vervolgens wil je van ieder stukje content weten:

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(