Blijf je bloggen of ga je all-in op e-mail? Een lastige kwestie, want je hebt (neem dat van mij aan) niet genoeg focus en energie om het allebei te doen. Ik vertel je niet wat je moet kiezen, maar ik geef je wel de belangrijkste verschillen en argumenten.
Sinds kort is mijn site - dat weet je - newsletter-first (een hyperige nieuwe marketingterm die ik tot overmaat van ramp min of meer zelf verzonnen heb). Ik heb je ook uitgelegd waarom.
(Als je toen nog geen abonnee was, kun je die post lezen als je inlogt. Heb je vragen over de werking van mijn site en het inloggen en zo, schroom niet om me te mailen. Ergens op mijn takenlijst staat 'Handleiding site schrijven', maar dat heeft nog niet de prioriteit gekregen die het verdient...)
Wat ik nog niet gedaan had, en waar ik wel af en toe vragen over krijg, is nadenken over of jouw bedrijf ook newsletter-first moet gaan of niet? Het is ook eigenlijk een best lastige vraag. Laten we eerst de voor- en nadelen van een blog en een nieuwsbrief eens op een rijtje zetten: