Blog of nieuwsbrief?

Waar ga jij je op concentreren de komende maanden?

Blijf je bloggen of ga je all-in op e-mail? Een lastige kwestie, want je hebt (neem dat van mij aan) niet genoeg focus en energie om het allebei te doen. Ik vertel je niet wat je moet kiezen, maar ik geef je wel de belangrijkste verschillen en argumenten.

Maar eerst even dit:

Op 10 en 11 oktober presenteer ik een aantal sessies op de Event Planning Days, een festival-achtig online event voor iedereen die zakelijke events bedenkt, organiseert en promoot. Het event is gratis, maar dan moet je twee dagen fulltime ingelogd zijn om alle sessies te zien (en dan nog mis je dingen). Daarom is het slim om meteen het powerpack aan te schaffen (kost nu 5 tientjes, wordt dubbel zo duur als het event begonnen is!), zodat je alle sessies rustig kunt terugkijken.

Boek hier je ticket en ik zie je op de Event Planning Days:

Event Planning Days - Event Planner Academy
De Event Planning Days is een online, tweedaags evenement en gratis te bezoeken voor iedereen die zakelijke events organiseert!

(dit is een affiliatelink)

Newsletter-first?

Sinds kort is mijn site - dat weet je - newsletter-first (een hyperige nieuwe marketingterm die ik tot overmaat van ramp min of meer zelf verzonnen heb). Ik heb je ook uitgelegd waarom.

(Als je toen nog geen abonnee was, kun je die post lezen als je inlogt. Heb je vragen over de werking van mijn site en het inloggen en zo, schroom niet om me te mailen. Ergens op mijn takenlijst staat 'Handleiding site schrijven', maar dat heeft nog niet de prioriteit gekregen die het verdient...)

Wat ik nog niet gedaan had, en waar ik wel af en toe vragen over krijg, is nadenken over of jouw bedrijf ook newsletter-first moet gaan of niet? Het is ook eigenlijk een best lastige vraag. Laten we eerst de voor- en nadelen van een blog en een nieuwsbrief eens op een rijtje zetten:

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(