Zijn 'vanity metrics' nutteloos? Dat ligt eraan hoe je ermee omgaat.

...

contentmarketinginstitute.com

Als iets makkelijk te meten is, heb je waarschijnlijk weinig aan de data. Dat is in ieder geval wat de meeste analytics-goeroes je vertellen. Maar is dat wel zo? Volgens mij zit de waarde van de data die je verzamelt altijd in wat je er uiteindelijk mee doet. En als je ze goed gebruikt, kunnen vanity metrics zoals pageviews en likes je heus wel iets vertellen over je content en je marketing. Als je ze maar niet direct aan ROI probeert te koppelen.

Ga even zitten voor dit zeer heldere stuk van Daniel Hochuli op Content Marketing Institute:

The Smart (and Not-So-Smart) Ways to Use Vanity Metrics...

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(