Waarom ga je niet gewoon voor 100% conversie?

Het geheim van een voorstel dat niemand kan weigeren.

"In je brievenbus. En wat woon je mooi :)" Niet your typical LinkedIn-bericht. In mijn brievenbus zat een kartonnen doosje. In het doosje zat, je verwacht het niet, een cassettebandje.

Aan dit berichtje gingen er wel een paar vooraf:

Zij: "Hoi Bouke, ik heb nog een leuke uitnodiging voor je. Die wil ik graag even door je brievenbus doen, maar waar is die brievenbus?"

Ik: "[adres]"

Ik: "En je maakt me helemaal niet nieuwsgierig verder hoor. Echt helemaal niet."

Ik: "Totaal niet."

Ik: "Echt"

Vintage Destroyer!

Een cassettespeler bezit ik al jaren niet meer (dat maakt mij, leerde ik, een 'vintage destroyer'), maar de audio was ook online te beluisteren. In het doosje zat ook een uitnodiging.

Het idee: TwoStories, het bedrijf van René en Carlijn Postma (je kent Carlijn als het goed is als de auteur van 'Contentmarketing in 60 minuten' en 'Bingemarketing' en als spreker op wereldwijd vermaarde events als Content Marketing World en 038 Digital), hield een event. Op de ochtend van maandag 16 januari: Blue Monday.

De beschrijving van wat er ging gebeuren was nogal summier. Er zou ontbijt zijn. En andere mensen  - mixtape exclusives gedoopt - met een passie voor muziek en goede verhalen. En ik zou er iets van opsteken. Not much to go on, zou je zeggen. En het zou een behoorlijke hap uit mijn werkdag nemen.

Maar dat dacht ik allemaal niet.

Ik dacht eigenlijk sowieso heel weinig. Ik dacht namelijk precies nul seconden na voordat ik 'ja' zei op deze uitnodiging.

En dan ben je als marketeer meteen alert. Want wat is dan het geheim achter zo'n makkelijke, snelle conversie?

Ik pel deze geweldige marketingstunt dus even af voor je.

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(