Waardeproposities, echte klanten en andere enge dingen

Wat verkoop je nou eigenlijk? En aan wie? Echt raar dat we daar als marketeers vaak geen antwoord op hebben.

Wat verkoop je nou eigenlijk en aan wie? Best een belangrijke vraag, als je met marketing bezig bent. En hey, als het belangrijk is, dan hebben wij marketeers er een Engels woord voor: je value proposition.

Je mag ook 'waardepropositie' of gewoon 'propositie' zeggen, wat mij betreft. En hoewel geen enkele marketeer of verkoper hardop zal zeggen dat een waardepropositie niet belangrijk is, maak ik te vaak mee dat op de simpele vraag 'wat verkopen we en aan wie?' een te wollig, te algemeen antwoord komt.

De truc om dat te voorkomen is om je waardepropositie terug te brengen tot een tekst die aan de volgende eisen voldoet:

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(