Hoe doe je marketing voor een saai product?

Jouw slaapverwekkend is andermans droom (of nachtmerrie). Vind het verhaal van je product. Dat is nooit saai.

Het is één van de meest gestelde vragen in mijn strategieworkshops. Dus wat doe ik? Ik vraag het aan ChatGPT.

"Je kunt er niet omheen," profeteert ChatGPT als antwoord. "Sommige producten zijn gewoon saai. Maar dat betekent niet dat je er geen content over kunt maken die je publiek boeit en vermaakt. Hier zijn een paar tips om je op weg te helpen:"

Ok, Chappie, ik ram even op 'Stop generating'. Want je lult uit je nek.

Je kunt er namelijk wel omheen. En je moet er ook omheen. Want er bestaat niet zoiets als een saai product. Als je als marketeer het gevoel hebt dat je geen goed verhaal kunt vertellen over je product, dan ligt het niet aan je product.

Wat er wel aan de hand is? Dat kan 3 kanten op:

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(