Zit je in je content nog steeds de features en voordelen van je product op te sommen? Werkt niet echt he? Want het is misschien een cliché, maar mensen kopen bij mensen. En wat is het verschil tussen mensen en bedrijven? Mensen vertellen verhalen.
Een artikel van Forbes dat belangrijk is voor jou als B2B-contentmarketeer, omdat het je inzicht geeft in hoe je de verbinding kunt zoeken met een zakelijke doelgroep waar je persoonlijk misschien niet zo veel mee hebt.
Hier zijn de 5 belangrijkste conclusies:
- Je bent niet de enige die hiermee worstelt (ik kan dit trouwens beamen...). Iedere schrijver of spreker moet hier moeite voor doen. Het gebeurt niet vanzelf.
- Plan je verhaal vooraf. Je redt het niet met zomaar improviseren. Denk van tevoren goed na over wie je doelgroep is en wat hun behoeften en zorgen zijn.
- Je moet bereid zijn om uit je comfortzone te stappen. Soms betekent het verbinden met je publiek dat je je even ongemakkelijk moet voelen. Je moet bereid zijn om uit je eigen standaardverhaal en routine te stappen om aan hun behoeften te voldoen.
- Let op je toon. Hoe je overkomt heeft invloed op hoe je publiek je boodschap begrijpt.
- Oefening baart kunst. Constant oefenen en ervaren is belangrijk om effectief te worden in het vertellen van verhalen aan je publiek. Zoek dus waar je kunt naar mogelijkheden om je verhaal te vertellen.
Lees het hele artikel hier: