Consistentie vs. variatie: wat is belangrijker?

Hoe veel variatie moet er in je marketingboodschappen zitten?

'Content is KINGGGG'

Jaja, ok... Weten we inmiddels. En deze heb je vast ook wel eens gehoord:

Consistency is Queen.

En dat is waar. Ik predik dat ook in mijn strategietrainingen (hier te boeken - je krijgt er geen spijt van): contentmarketing is een langebaansport. Iedere twee weken een goed blog produceren is effectiever dan alleen 2x per jaar campagne knallen (als het even kan, doe het dan allebei - dat terzijde).

Want contentmarketing gaat vooral over relaties opbouwen. Over communiceren met de 97% van je markt die nog niet in de markt is voor je product, maar over een paar jaar misschien wel.

Contentmarketing gaat ook over je interne organisatie. Continu, consistent content maken betekent dat je dag in, dag uit sleutelt aan je verhaal. En dat je iedere dag de kans hebt om bij te sturen, iets nieuws te proberen en het beter te doen dan gisteren.

Consistentie bouwt relaties en consistentie bouwt skills.

Een no-brainer dus, deze vraag. En toch niet.

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(