10 redenen om met mij te gaan werken

Wil je serieus aan de gang met online contentmarketing? Dan heb je een partner nodig die niet alleen uitvoerende klussen oppakt, maar ook verder kijkt dan zijn typende vingers lang zijn en een visie heeft op waar het met jouw online content naar toe zou moeten. Ik geef je 10 redenen om met mij in zee te gaan. Heb je er nog meer nodig, dan kunnen we natuurlijk altijd een afspraak maken.

1. Ik luister

Projecten beginnen bij mij altijd hetzelfde: met koffie. Of in ieder geval een lang telefoongesprek. Voordat ik iets voor je ga doen wil ik namelijk graag weten wat jij doet. Als ik een gevoel heb voor jouw bedrijf, wie jouw klanten zijn en wat jij al doet online kan ik een inschatting maken van wat je nodig hebt om verder te komen. In het verleden heb ik me onder andere al verdiept in het makelaarsvak, de handel in tweedehands lp’s, houtgestookte cv-installaties en de hypotheekwereld. Ik kan niet wachten om meer te leren over jouw business.

2. Ik luister niet

Het kan zomaar zijn dat de teksten die ik je stuur net even iets persoonlijker of op een andere manier ‘op het randje’ zijn dan je verwachtte. Het kan ook zijn dat ik je pagina’s vervuil met lelijke call to action-knoppen. Dat doe ik niet omdat je daarom gevraagd hebt, maar omdat dat dingen zijn die je online aandacht en dus klanten opleveren. Ik heb ook niet zo veel met webdesign. Voor contentmarketing ben je met een goed WordPress-theme al een heel eind. Als je een site wilt hebben met alle bells and whistles en die gevuld wilt hebben met standaard marketing-bla, dan is er vast wel iemand die je kunt bellen. Maar wil je weten of je met een persoonlijk verhaal of met een opvallende knop meer klanten binnenhaalt (en dat is zo), dan ben ik je man.

3. Ik hou ervan

Een klant merkte ooit op dat ik een ‘wild’ cv had. En het is waar: ik heb al van alles gedaan. Ik ben softwarebouwer geweest en dichter, wetenschappelijk onderzoeker en blogger over bijna alles. Achteraf gezien heb ik al die dingen moeten doen om erachter te komen wat ik allemaal kon en welk vak daar bij paste. Inmiddels ben ik erachter dat mijn talenten zich laten samenvatten in drie dingen: schrijven, met computers prutsen en mensen helpen. Het lijkt er dus op dat contentmarketing als vakgebied is bedacht om mij aan passend werk te helpen. Als ik dus even hoofdletters mag gebruiken: contentmarketing is niet alleen mijn Passie, het is ook mijn Lot.

4. Ik snap de hele keten

Dat wilde cv heeft nog een voordeel. Ik heb in heel veel verschillende organisaties heel veel verschillende functies gehad en ik heb als ondernemer voor heel veel verschillende klanten heel veel verschillende dingen gedaan. Daardoor heb ik een goed beeld gekregen van hoe bedrijven, groot en klein, functioneren. Als ik je dus help met je online marketing kan ik de hele keten bekijken, van strategie en concurrentieanalyse tot de komma’s in de tekst en de laatste > in de code.

5. Ik ben al begonnen

Om als bedrijf relevant te blijven moet je vanuit je klanten denken. Wil je groeien, dan moet je luisteren en laten zien dat je waarde toevoegt, daar waar zij daar behoefte aan hebben. Dat is niet alleen goed advies, maar ook iets waar ik heel erg echt in geloof. Daarom doe ik een heleboel dingen voor niets. Gratis advies bij de koffie op vrijdagochtend, de blogs die ik schrijf, de links die ik deel op social media: ze zijn bedoeld om jou vooruit te helpen. Ik ben dus eigenlijk al voor je aan het werk. Wil je dus een onderwerp aandragen voor mijn blog, wil je op Twitter eens ergens over sparren, wil je per mail een vraag stellen of wil je een van die legendarische kopjes koffie met me drinken? Dat kan gewoon. Ik wil namelijk heel graag weten waar jij, ondernemer, mee worstelt op het gebied van tekst en online marketing. Geen rekening, gegarandeerd.

6. Ik leer het je

Als freelancer help ik je om je contentmarketing op de rails te krijgen en spring ik in waar jij capaciteit mist. Dat is fijn, maar het is ook belangrijk om de kennis over online marketing binnen je eigen bedrijf op peil te brengen en te houden. Ik ben docent Online Marketing aan de Hogeschool Windesheim en het verleden heb ik voor opdrachtgevers trainingen bedacht en gehouden over WordPress, bloggen, SEO en social media. Ik hoor dus heel graag waar jij behoefte aan hebt en maak dan voor jou en je medewerkers een training op maat.

7. Soms weet ik het niet

Je kunt me alles vragen over contentmarketing. Ik garandeer je alleen niet dat ik meteen een antwoord heb. Er is namelijk ongelooflijk veel dat ik niet weet. Ik heb het vak van ingenieur geleerd. De essentie daarvan is het opzoeken en combineren van kennis en die kennis dan toepassen op een concrete uitdaging. De dingen die ik gedaan heb kon ik altijd alleen maar doen omdat ik het leuk vind om te puzzelen, te zoeken en vragen te stellen. Stel me dus je vraag en geef me een paar dagen. Dan kom ik met een antwoord waar je wat aan hebt.

8. Ik heb vrienden

Ik heb maar twee handen. Soms moeten er ook dingen gedaan worden die ik niet kan. In die gevallen doe ik voor jou een beroep op mijn netwerk. Voor bijna alle klussen ken ik iemand die ik kan inzetten om jou de dienstverlening te leveren die je nodig hebt en verdient. Je kunt dan zelf kiezen of je direct zaken met diegene wilt doen of dat je mij het laat regelen.

9. We maken het leuk

Mijn motto als ondernemer? ‘If you can laugh together, you can work together.’ Ik investeer veel tijd en energie in het creëren van een open, prettige sfeer. Dat maakt het makkelijk om ideeën uit te wisselen. Zo ontstaat er ruimte voor de creativiteit en de wederzijdse feedback die nodig is voor een goed eindresultaat. Marketing gaat altijd over mensen, niet alleen over business. Bovendien lopen leven en werken voor mij als ondernemer onontwarbaar door elkaar. Reden genoeg om het leuk te maken!

10. Anderen zeggen het

Ok, genoeg op mijn eigen toeter geblazen. Ik zal je een paar dingen laten lezen die anderen over mij gezegd hebben. Je kunt ze ook vinden op mijn LinkedIn.

Als je een klus aan Bouke geeft, dan weet je dat het goed wordt uitgevoerd. Voor ContentChefs heb ik al meerdere malen Bouke ingezet en elke keer naar tevredenheid. Verder is hij een ster in het maken van mailings (nieuwsbrieven) en ook gewoonweg een goede schrijver én blogger. (Xaviera Ringeling, managing partner ContentChefs)

Bouke is een hele goede schrijver, maar meer dan dat. Hij analyseert scherp om helder te krijgen wat de bedoeling is van een tekst. Dat levert resultaten op die helder zijn en werken. De combinatie met zijn kennis van het web en social media maken hem van grote toegevoegde waarde. Daarbij is hij een man die zijn afspraken altijd nakomt. Voort mij is het een genoegen om met hem samen te werken. (Krijn Korver, partner Orion Duurzaam Leren)

Wij hebben Bouke leren kennen als een zeer integere schrijver die zich goed weet in te voelen in ons bedrijf. Zijn stijl maakt ons op internetpagina nog menselijker en warmer! (Frederik van Till, partner Puur Makelaars)

Bouke heeft mijn site geoptimaliseerd voor SEO. Hij weet precies de goede vragen te stellen en de vinger op de zere plek te leggen. Op basis van mijn vragen werd een helder stappenplan opgezet, dat hij vervolgens snel en efficiënt afwerkte. Als MKB-er denk je beter en goedkoper af te zijn met het lezen van zelfhulp e-books en het afstruinen van het web. Dat is een misvatting. Werken met Bouke is oneindig veel praktischer, resultaatgerichter én heel plezierig. (Liesbeth Puts, ondernemer)

Bouke is een gedreven man als het gaat om tekst én techniek. Hij is kundig met taal – kan snel en helder schrijven. En foutloos. Wat betreft online teksten weet hij een goede balans te vinden tussen heldere teksten en teksten die vindbaar zijn. Hij is een expert op het gebied van WordPress. Is er een probleem, dan bijt hij zich erin vast totdat de oplossing is gevonden. Hij weet zijn kennis van online op een goede manier over te brengen op andere, minder internethandigen. Schrijven én kennis van websitedesign en -bouwen: dat is Bouke. Discipline, werkethos en -plezier gaan prima bij hem samen. (Kari-Anne Fygi, Eindredacteur Tijdschrift voor Marketing en Marketing Online)

Zullen we een project beginnen?