Stomvervelend maar belangrijk: je contentproces

Een contentstrategie is zo gemaakt. Dat is niet zo ingewikkeld. Gelukkig kun je het in de uitvoering nog goed verprutsen.

Zuchtend en steunend kijkt mijn cursusgroep op horloges en telefoons... Nog een half uur duurt deze cursus contentstrategie, maar het hele strategiedeel is al klaar. Gaat die man het nou echt nog een half uur over processen hebben?

Ja, dat gaat hij. Iedere training weer. En ook in deze aflevering van Het Grote Verhaal. 900 woorden lang. Processen en checklists zijn dan misschien niet het meest sexy onderwerp in contentmarketing, het is wel waar je je contentsucces maakt of breekt.

Want het bedenken van een contentmarketingstrategie is niet zo gek ingewikkeld. Het bouwen van een organisatie die je strategie ook consequent kan uitvoeren, dat is de echte uitdaging. Daarom zijn er ook zo veel bedrijven met een mooi uitgewerkte contentstrategie die ergens in een SharePoint-mapje staat te schimmelen, terwijl het op de contentkanalen (en in de lead-inbox) angstig stil is...

Waarom vaste processen belangrijk zijn

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(