Wordt het ooit vrede tussen SEO en contentmarketing?

SEO en contentmarketing zijn helemaal niet zo verschillend. Als je het goed aanpakt.

Discussies over 'SEO versus contentmarketing' zijn zo oud als... Nou ja, heel oud. Ik hoor ze in ieder geval al sinds ik online bezig ben. En dat is...Nou ja, heel lang geleden dus. Maar eigenlijk is het een onzinruzie.

Het gedoe komt er meestal op neer dat SEO'ers zeggen: 'Als je geen traffic hebt, heb je ook geen business. Zorg dus eerst dat mensen je site vinden en doe vanuit daar je content-ding.'

De contentmensen zeggen dan wat mijn zeer gewaardeerde collega Laurens Kraaijenbrink vandaag op LinkedIn nog eens formuleerde. (Voor wie niet wil klikken: hij vertelde daar in zijn fijne stijl: je moet optimaliseren voor de lezer, niet voor de zoekmachines. Want content is nou eenmaal geen 'trucje'.)

En dat is helemaal, 100%, compleet waar. Sterker nog: het is het advies dat Google zelf al jaren geeft.

SEO is pure logica

Maar wat de SEO'ers zeggen, daar zit ook wat in.

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(