Storytelling: hoe het wel moet

Ook B2B-klanten zijn liever meer dan cijfertjes in jouw jaarplanning.

'Je verhaal vertellen'. Dat schijn jij te moeten. Als B2B-marketeer. Roepen de goeroes. Ik ook. Maar hoe doe je dat in vredesnaam?

Weinig begrippen zijn vager dan 'verhaal'. Echt iedereen bedoelt er iets anders mee. Da's op zich niet zo erg, maar het is wel erg dat er ook onder marketeers vaak nog een heleboel vaag geleuter boven komt als je vraagt wat 'storytelling', 'corporate storytelling' en 'het verhaal van je organisatie' nou eigenlijk zijn.

Want als je een IT'er, dataspecialist, jurist of iets dergelijks bent, kan het praten over 'storytelling' en dat soort dingen wel eens overkomen als vaag geleuter. Maar dat zou het niet moeten zijn.

Eerst een heel klein stukje theorie.

Dit artikel is alleen voor abonnees

Abonneer je en krijg toegang tot alle abonnee-content.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(