Iedere metric is een 'vanity metric'

Maar wat ga je eraan doen?

Interessant verhaal van Moz (in video en tekst) over hoe het 'vanity'-deel van 'vanity metrics' niet per se in de metrics zit, maar in hoe we ermee omgaan. Je bepaalt, kortom, zelf hoe 'actionable' een metric is door simpelweg tot actie over te gaan...

Every Metric Is A Vanity Metric
Marketers can get caught up in specific metrics, focusing on those data points that make you look good in reporting, but don’t help you understand your performance. In this week’s episode of Whiteboard Friday, Dr. Pete discusses the vanity we bring to the metrics we track, and how to take a better,…

O, en lees deze ook als je verder wilt met metrics en data-driven contentmarketing:

Data-driven contentmarketing: de ultieme gids
Stap voor stap leer je hoe je data-driven contentmarketing gebruikt voor betere resultaten.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(