Evergreen content: wat het is, waarom je het nodig hebt en hoe je eraan komt

Neem je evergreen content bewust op in je contentstrategie, dan kun je het maximale halen uit je content-investering. Een handleiding.

Evergreen content: content die altijd relevant blijft en geen houdbaarheidsdatum heeft. Neem je evergreen content bewust op in je contentstrategie, dan kun je het maximale halen uit je content-investering. Een handleiding.

Content Marketing Institute zet het even heel duidelijk neer:

  1. Kies een tijdloos onderwerp. Vermijd dus trends, kerstfoto's en events.
  2. Schrijf over actuele onderwerpen op een manier die relevant blijft.
  3. Transformeer bestaande inhoud tot evergreen content door verwijzingen naar de actualtiteit weg te halen. (dit doe ik met al mijn oude nieuwsbrieven btw)
  4. Neem links op naar actuele informatie zonder de tijd/datem expliciet te noemen, zodat je inhoud toch evergreen blijft.
  5. Plan het maken van evergreen content bewust in je contentstrategie en stel passende doelen voor de prestaties ervan.

Overigens: Carlijn Postma schreef een boek over dit onderwerp en vertelde er ook over in de B2B Content Podcast.

Lees het hele artikel hier:

Evergreen Content: Strategy Tips | Content Marketing Institute
Try these evergreen tips to make your content marketing strategy’s success more likely than lucky – Content Marketing Institute
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(