Betere B2B-content met AI en automation

Boek nu je inspiratiesessie ‘Betere B2B-content met AI en Automation’ en haal alles uit de technologie.

Je bent B2B-marketeer, je werkt met een klein team en je doet heel veel met de hand. Communicatie? Da's mail, chat en telefoon. Content, planning en briefings maken? Word, Excel en PowerPoint zijn je thuis. Publiceren? Copy-pasten in WordPress en op de socials… Je vraagt je af of dat met de technologie van nu niet handiger kan? En je wilt dolgraag weten wat je met AI/ChatGPT moet doen om effectiever en efficiënter te zijn?

Daar is deze inspiratiesessie voor.

Iedere dag praat ik met B2B-marketeers die met een klein team de marketing (en soms een deel van de sales) doen voor een bedrijf met 50-300 consultants… Bedrijven met veel verschillende proposities, doelgroepen en verticals. Bedrijven die het voor alle marketing en branding moeten hebben van hun kennis en unieke visie.

Bedrijven zoals dat van jou.

Probeer jij iedere dag…

…15 verschillende proposities te promoten?

…relevant en aansprekend te zijn voor IT’ers, lijnmanagers en hoger management in 6 verschillende sectoren?

…advertentiekanalen, social media, je blog, gastblogs, whitepapers, podcasts en webinars van relevante content te voorzien?

…inhoudelijk experts, consultants en salesmensen zo ver te krijgen dat ze je daarbij helpen?

…dit allemaal te doen zonder gek te worden?

Dan weet je: hoe hard je ook werkt, je loopt tegen de grenzen van je creatie- en organisatiekracht aan.

De maandagochtend from hell. Iedere #$^ing week

Je plant (net als iedere week) je maandagochtend leeg om de socials van die week te maken en in te plannen.

Je staart (net als vorige week) een kwartier naar een leeg scherm of naar de schetsmatige input die je van je experts hebt gekregen.

Dan gaat (net als vorige week) je telefoon.

Ook je mailbox zit overvol. En er blijkt (net als vorige week) toch een meeting te zijn waar je even bij moet inloggen.

Voordat je het weet is het over elven en open je in wanhoop (net als vorige week) ChatGPT op zoek naar ideeën.

Om er (net als vorige week) achter te komen dat ‘prompten uit de losse pols en zien waar het schip strandt’ misschien wel meer tijd kost dan zelf schrijven.

Resultaat: je kunt fluiten naar je lunchpauze en je loopt de rest van de week achter de feiten aan. Net als vorige week.

Laten we stoppen met prutsen

Laten we hiermee stoppen.

Laten we structureel kijken naar hoe jij het verzamelen van content-ideeën, het ophalen van content uit je organisatie en het plannen, publiceren en hergebruiken aanpakt. En laten we de beschikbare technologie zo gebruiken, dat hij jou ook echt helpt met de grote uitdagingen waar je mee worstelt:

  • Je hebt te weinig kennis van al die doelgroepen en weet niet welke content je moet maken
  • Je hebt niet de mensen, de tijd of het budget om al die verschillende contentstromen consequent te vullen
  • Je interne experts, consultants en verkopers hebben niet genoeg tijd om content aan te leveren of schrijver/makers van input te voorzien

Door AI slim in te zetten (en dus niet in ChatGPT intypen ‘schrijf een blog over cloud security’) en processen te automatiseren kun je:

  • Concepten en ideeën veel sneller testen en zo meer leren over je doelgroepen
  • Iedere dag posten en zichtbaar zijn, ook als je [vul hier smoesje in]
  • Kennis uit je experts halen zonder interviews (of in ieder geval met minder en kortere interviews) en zonder dat ze zelf hele artikelen hoeven te schrijven
  • Content effectiever hergebruiken
  • Contentvarianten maken voor al je doelgroepen, op basis van 1 stuk startcontent

Businesscase: bespaar € 1000+ in 2 weken met minder werk en meer zichtbaarheid

Deze inspiratiesessie kost 1495 euro (895 als je voor 1 oktober boekt), dus wil jij zien wat je daarvoor terugkrijgt. Snap ik. Maar - je voelde hem al aankomen, de maar - de precieze businesscase hangt enorm af van jouw doelen, jouw team en jouw operatie. Ik geef je wel een paar voorbeelden uit mijn praktijk om je een gevoel te geven:

Samen met een klant maakte ik een serie van 4 informatieve blogs over belangrijke technologietrends. We vervingen expert-interviews door briefing- en brainstormformulieren. ChatGPT schreef de eerste versies op basis van de brainstorrms, ik redigeerde die. Daarna keken de experts ernaar, voegden hun visie en wat praktijkvoorbeelden toe.

Resultaat:

  • 4 blogs afgerond in 2 weken doorlooptijd. Normaal is dat minimaal een maand
  • Overslaan van interviews bespaarde 2 experts 45 minuten per artikel, totale besparing 3 manuren
  • Overslaan van interviews scheelde mij 2-3 uur per artikel. Mijn uurloon is 110 euro. Totale besparing tussen de 880 en 1320 euro

Een andere klant kreeg de founder van het bedrijf niet zo ver dat hij ging bloggen. Zelfs een interview plannen was lastig. Niet zozeer tijd was het probleem, maar writer’s block: hij wist niet wat hij moest vertellen en zag niet in hoe zijn visie van waarde kon zijn. Dus maakten we brainstorm-formulieren over verschillende onderwerpen. Hij beantwoordde de vragen, ik redigeerde, waarbij ik ChatGPT de algemene informatie liet invullen.

Resultaat:

  • Eindelijk een proces voor het online krijgen van founder-blogs voor meer zichtbaarheid en autoriteit
  • Eenvoudig proces elimineerde writer’s block
  • Minimale belasting van de founder (invullen van het formulier en checken van het artikel kost hem in totaal maar 45 minuten). Planningsuitdagingen verdwenen
  • Mijn tijdbesparing: 2 uur (220 euro) per artikel (voor een maandelijks blog € 2640,- per jaar) 

Wat we gaan doen in deze sessie

  1. We bekijken jouw huidige contentproces en vinden de knelpunten. Waar besteed je de meeste tijd? Wat doe je nu niet, wat je wel zou willen/moeten doen? Resultaat na 1 uur: je weet eindelijk waar je moet beginnen met het inzetten en inrichten van AI en automatisering. Een duidelijke prioriteitenlijst vertelt je daarnaast waar je nog even niet over na hoeft te denken. Weten dat je met het belangrijkste begint geef lucht, rust en focus.
  2. We bekijken inspirerende voorbeelden en cases van AI en automatisering in contentcreatie. Resultaat na 30 minuten: je ziet concreet voor je wat er allemaal kan. In het enthousiasme dat ontstaat krijgen jij en je team nieuwe ideeën voor je eigen business.
  3. Koffie!
  4. We maken ChatGPT-prompts en templates die 1 van jouw belangrijkste contentprocessen (bijvoorbeeld het maken van blogs of LinkedIn-updates) 80% efficiënter maken. Resultaat na 1 uur: je hebt alles wat je nodig hebt om week na week uren tijd en bakken frustratie te besparen bij het maken van content.
  5. We maken een workflow en een roadmap voor het automatiseren en stroomlijnen van dit proces. Resultaat na een half uur: je weet wat je moet weten om je proces te automatiseren in je favoriete workflow-tool (heb je die niet, dan kiezen we er samen een). Zo’n tool heeft altijd de latest, greatest versie van je ChatGPT-prompts (nooit meer copy-pasten) en wie wat moet doen en waar het heen moet (nooit meer reminder-mails typen, nooit meer blogs vanuit Word in WordPress plakken).
  6. We sturen de eerste briefings, brainstorms en content - direct vanuit de workshopruimte - de organisatie in. Want om te zien dat het werkt, moet je het aan het werk zetten. Inspiratie is mooi, maar het gaat om het resultaat. Resultaat na 15 min.: de juiste mensen in je organisatie kunnen aan het werk met content.

Wat de inspiratiesessie Betere B2B-content met AI en Automation doet voor jouw contentteam

Die dag nog:

Betere content online, met een sneller creatieproces

Binnen een week:

Je maakt ook voor andere proposities, verticals en doelgroepen templates en prompts maken. Je wordt dus in al je creatie effectiever en efficiënter.

Binnen een maand:

Dankzij je eerste automatiseringen neemt je werk- en communicatielast af, terwijl je meer content kunt publiceren. Ondertussen heb je al je prompts en templates geoptimaliseerd, zodat de kwaliteit van de content ook nog steeds toeneemt.

Binnen 6 maanden:

AI en automatisering helpen je bij alles, van het schrijven van blogs en posts tot het vullen van je contentplanning en van tot het vinden van herbruikbare blogs tot het automatisch, via e-mail, interviewen van de juiste experts. In die 6 maanden is de technologie ook veranderd en verbeterd.

En omdat jij nu vooroploopt in content-tech, sta je klaar om ook van die nieuwe mogelijkheden te profiteren.

Boek nu je inspiratiesessie ‘Betere B2B-content met AI en Automation’. Ik geef er dit jaar nog maar 4, dus reserveer gauw de jouwe.

Boek je voor 1 oktober, dan krijg je 500 euro early-adopters-korting en kost de sessie geen 1.495, maar 895 euro.

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(