Efficiënte en gepersonaliseerde B2B marketing met Account-Based Marketing (ABM)

Het gaat in B2B vaak over account-based marketing (ABM). En het is een belangrijk, maar soms wat fuzzy onderwerp...

Het gaat in B2B vaak over account-based marketing (ABM). En het is een belangrijk, maar soms wat fuzzy onderwerp. Dus deel ik even een artikel met je van Marketing Insider dat licht op de zaak werpt.

ABM is een typische B2B-strategie. Je richt je bij ABM op het identificeren en targeten van specifieke accounts (in plaats van een hele markt of doelgroep) en het direct communiceren met beslissers om zo de projecten binnen te halen met minder marketing- en sales-waste.

Belangrijkste conclusies van het artikel:

  1. De voordelen van ABM: snellere conversie, betere gepersonaliseerde campagnes en makkelijker vertrouwen opbouwen bij B2B-beslissers
  2. Je besteedt je marketingbudget alleen aan gekwalificeerde leads, waardoor de verkoopcyclus korter wordt en je meer tijd en aandacht hebt voor lead nurturing
  3. Sectoren waar ABM het beste werkt: zorg, software en technologie, professionele dienstverlening en industrie
  4. ABM werkt als je een specifieke, smalle doelgroep hebt
  5. ABM kan helpen om marketing- en verkoopdoelen beter op elkaar af te stemmen (meer daarover in de podcast met Pierre Vanderfeesten)
  6. ABM wordt alleen succesvol als je de belangrijkste beslissers in je target accounts ook bereikt. Kies daarvoor de juiste middelen en ad spend

Lees het hele artikel hier:

Is Account-Based Marketing Right for You?
Learn more about this strategy that was built for B2B companies with high-value accounts and direct communication with your targets’ leaders.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(