Het gaat in B2B vaak over account-based marketing (ABM). En het is een belangrijk, maar soms wat fuzzy onderwerp. Dus deel ik even een artikel met je van Marketing Insider dat licht op de zaak werpt.
ABM is een typische B2B-strategie. Je richt je bij ABM op het identificeren en targeten van specifieke accounts (in plaats van een hele markt of doelgroep) en het direct communiceren met beslissers om zo de projecten binnen te halen met minder marketing- en sales-waste.
Belangrijkste conclusies van het artikel:
- De voordelen van ABM: snellere conversie, betere gepersonaliseerde campagnes en makkelijker vertrouwen opbouwen bij B2B-beslissers
- Je besteedt je marketingbudget alleen aan gekwalificeerde leads, waardoor de verkoopcyclus korter wordt en je meer tijd en aandacht hebt voor lead nurturing
- Sectoren waar ABM het beste werkt: zorg, software en technologie, professionele dienstverlening en industrie
- ABM werkt als je een specifieke, smalle doelgroep hebt
- ABM kan helpen om marketing- en verkoopdoelen beter op elkaar af te stemmen (meer daarover in de podcast met Pierre Vanderfeesten)
- ABM wordt alleen succesvol als je de belangrijkste beslissers in je target accounts ook bereikt. Kies daarvoor de juiste middelen en ad spend
Lees het hele artikel hier: