LinkedIn-advertenties voor beginners
Weet je niet waar je moet beginnen met LinkedIn-advertenties? Volg deze beginnersgids en je bent snel up to speed.
Is E-A-T een ranking factor in SEO?
E-A-T: nog steeds een (ook door mij) slecht begrepen onderwerp. Maar het klinkt belangrijk, want het gaat over Expertise, Authority en Trust... Nogal belangrijke zaken in contentmarketing.
Het next shiny object-syndroom: waarom ik toch geen nieuwe website ga bouwen
We moeten het nog één keer over CMS'en en websiteplatformen hebben. En wel over een kwaal waar veel mensen last van hebben: het 'next shiny object-syndroom'. En waarom ik toch bij mijn javascript-site blijf.
De reis naar contentsucces (2): CMS-keuzes
Een lijst van verschillende systemen die ik tegenkom bij de IT-bedrijven waar ik mee werk. Met voor- en nadelen.
Professionalisering en kwaliteit
Briefing voor je copywriter? Zo maak je hem perfect
Voor wie is de tekst bedoeld, wat willen we vertellen in welke vorm en wat willen we dat de lezer doet of voelt na het lezen van de tekst? Dat is, kort samengevat, de minimale informatie die in een copywritersbriefing moet staan.
De reis naar contentsucces (1): heb je wel het goede website-CMS?
De reis naar online succes heeft een paar vaste stations. De eerste halte is je website.
Online sales voor ZZP en MKB. Zo moet het dus
Dit artikel legt uit hoe je als freelance journalist aan nieuwe klanten komt. Maar ik laat het jou lezen, omdat bijna alles wat er staat ook geldt voor ZZP'ers en andere kleine (en grotere) ondernemers.
Proces, proces, proces!
Hoe maak je content beter? Met een beter proces!
Data
5 Tips voor data-based contentmarketing
Zo zet je (SEO-)data in om betere content te maken.
Strategie en proposities
Contentmarketing-regels die vroeger golden, nu gelden en altijd zullen blijven gelden
De vaste, gouden regels van contentmarketing: van propositie, via promotie, naar service en ondersteuning.
Bloggen
Geweldige blogcontent maken? Het is een kwestie van proces!
Een stappenplan voor een geweldig blog.
Professionalisering en kwaliteit
Zo bouw je een contentproces dat werkt (en steeds beter wordt)
Een goed contentproces ontstaat niet spontaan. Daar moet je bewust mee bezig gaan, anders wordt het een puinhoop.
Feedback geven op een tekst: zo doe je dat (9 tips)
Mijn ervaring als tekstschrijver leerde me dat er goede en minder goede manieren zijn om feedback op een tekst te geven.
Persoonlijk
Waarom ik even buiten de marketing werk
Waarom ik tijdelijk weer IT'er werd.
Professionalisering en kwaliteit
Copy-pasten is geen misdaad: waarom niemand met je mooie nieuwe software wil werken
Dwing marketeers niet om met je clunky software te werken. Geef ze vrijheid. Binnen redelijke grenzen.
Je kunt de ontwikkelingen in contentmarketing niet bijhouden. En dat is niet erg
Kun jij alle trends nog volgen?