Professionalisering en kwaliteit
[Interview] Marcia Moestoredjo: ‘Je moet pas marketing gaan doen als je branding goed staat’
Nieuwe rubriek! Vanaf nu interview ik (hopelijk) maandelijks een IT- of B2B-marketeer waar jij en ik wat van kunnen leren.
Strategie en proposities
Marketing is stom. Maar dat hoeft het niet te zijn
Waarom zijn er in marketing zo veel schimmige spelletjes, toneelstukjes en ordinaire leugens? Omdat we te vaak de makkelijke weg kiezen.
Professionalisering en kwaliteit
Een 'contentproces': wat het is en waarom je het nodig hebt
Een duidelijk, consistent contentproces zorgt voor minder mail- en chatcommunicatie, minder overleg- en checkmomenten, minder rework, kortere doorlooptijden en betere content.
Professionalisering en kwaliteit
Hoe maak je content 'interessant'? En wat betekent dat eigenlijk?
We willen 'boeien', 'prikkelen', 'interessant zijn' en 'relevant zijn' met content. Maar dat zijn allemaal best abstracte begrippen. Laten we er eens een paar concreet maken.
Data
Data-driven contentmarketing: de ultieme gids
Stap voor stap leer je hoe je data-driven contentmarketing gebruikt voor betere resultaten.
Draagvlak en accountability
Dit is je f*ck-it-list voor content die wél resultaten oplevert
Marketeers besteden veel tijd aan het maken van content die uiteindelijk weinig oplevert. Tijd om strenger te zijn.
Over Bouke
Alle podcasts waarin ik te gast was
In deze post vind je voortaan al mijn podcast-optredens.
Professionalisering en kwaliteit
Voorbereiding vergadering: stel deze 4 vragen voor betere meetings
Hoe moet je een vergadering voorbereiden? Met mijn checklist natuurlijk.
Boeken
Contentmarketing voor IT-bedrijven
Op basis van interviews met IT-marketeers, een onderzoekje en eigen ervaring schets ik het pad naar volwassen, meer-leads-dan-je-aankunt-genererende contentmarketing.
Strategie en proposities
Ik ben veranderd. Jouw doelgroep misschien ook wel
Mensen veranderen. Markten veranderen. Raak niet achter en houd verbinding met je doelgroep.
Persona's, maar zonder de aannames
Om onze doelgroepen te visualiseren gebruiken we vaak persona's. Maar ook zonder persona's hebben we een beeld in ons hoofd van wie onze klanten, lezers of kijkers zijn. En in dat beeld zitten vaak allerlei aannames. Ook bij mij.
Data
Consent-ellende: waarom ik (bijna) alle trackingcookies van mijn site heb gegooid
Ik heb alle trackingcookies van sociale media en data-tools van mijn site gegooid. Het was de enige praktische manier die ik kon vinden om aan alle privacy-regels te voldoen. En eerlijk gezegd: volgens mij kan ik best leven en werken zonder al die data.
(Nog een keer) over links plaatsen op LinkedIn: de kracht van de 'combinatiepost'
Links plaatsen op LinkedIn is slecht voor je bereik. Althans, dat is het verhaal dat de meeste goeroes (inclusief ondergetekende) je vertellen. Maar nieuw onderzoek werpt nieuw licht op deze absolute content-waarheid.
Links posten op LinkedIn is totaal zinloos. Toch?
Wel of niet een link plaatsen bij je LinkedIn-bericht? Het blijft een heet hangijzer. Hier dus mijn mening over het onderwerp. Want het internet heeft nooit genoeg meningen over hete hangijzers toch?
Strategie en proposities
Hoe maak je content voor verschillende doelgroepen?
Jarenlang gaf ik trainingen in contentstrategie. En jarenlang schreef ik aan het begin van de training de leervragen van mijn cursisten op. Af en toe beantwoord ik zo'n 'veelgestelde vraag' hier op mijn blog. Vandaag: hoe maak je content voor verschillende doelgroepen?
[Recensie] Bingemarketing: van 'doelgroep' naar 'publiek' en van 'funnel' naar 'reis'.
Waarom vinden marketeers het nog steeds zo moeilijk om een goed verhaal te vertellen over hun merk? Carlijn Postma fileert in 'Bingemarketing' de silomentaliteit van de marketingwereld en stelt er een beter model uit Hollywood voor in de plaats.