AI
Je gaat alles met AI doen. En dat is een probleem
Technologie levert je *meer* werk op, niet minder.
B2B Content Podcast
B2B Content Podcast: Koen van der Donk over video in B2B
Video maken is voor 80% precies hetzelfde als teksten maken!
AI
Een nieuwe kijk op 7 bekende marketingprocessen
7 marketingprocessen die door AI gaan veranderen. En hoe die verandering eruit kan zien.
Strategie en proposities
Hoe je aan projecten komt die voelen alsof je in de zon zit
Ik lig op de bank met de kat op schoot en een kop thee. En mijn klant betaalt me daar 110 euro per uur voor. Wat is hier gaande? En, belangrijker, wat kun jij ervan leren?
Over Bouke
3 (stiekeme) tips voor betere contentmarketing (niet doorvertellen)
Deel wat je bezighoudt, daar maak je verbinding mee. En praat vooral over producten die nog niet af zijn!
B2B Content Podcast
B2B Content Podcast: AI en Metaverse in B2B marketing met Noz Urbina
AI gaat marketing flink veranderen. Maar hoe? En dat Metaverse? Moeten we daar in B2B nou iets mee of niet?
B2B Content Podcast
B2B Content Podcast: Events, content-hergebruik en effectieve contentstrategie met Noz Urbina
Noz Urbina, contentstrateeg en expert in omnichannel marketing, vertelt je hoe je content (veel) effectiever maakt en gebruikt.
Branding
9 miljoen verdienen is ook mooi
De emoties van je lezer zijn de belangrijkste context voor je content.
AI
We moeten het over digitale transformatie hebben. Jouw digitale transformatie.
B2B contentmarketeer, je moet veel digitaler en efficiënter gaan werken. Zo ziet dat eruit:
Het ideale team
Moet je als marketeer leren programmeren?
Nee, je hoeft als marketeer niet te leren programmeren. Maar dat betekent niet dat je de techniek aan anderen kunt overlaten...
Bloggen
Ook hele bedrijven kunnen 'imposter syndrome' hebben
Sommige bedrijven zitten vol goede verhalen, maar zijn te bescheiden om ze te vertellen.
AI
10 dingen die je niet meer met de hand moet doen nu je ChatGPT hebt
Beginnen met AI? Deze 10 dingen moet je *nooit* meer handmatig (laten) doen.
Professionalisering en kwaliteit
How-to: content hergebruiken
Content is duur. Haal er maximale waarde uit.
Strategie en proposities
Niche? Of een breed publiek? Keuzes, keuzes...
Content maken is keuzes maken. Je kunt niet alles tegelijk en je kunt zeker niet iedereen tevreden stellen.
Data
De valkuil van marketingtechnologie
Het is een prachtige tijd om in marketing te werken, want de technologie en data die je tot je beschikking hebt zijn ongelooflijk. Maar er is een catch...
Data
Productiemetrics: levensgevaarlijk en onmisbaar
Productiemetrics zijn levensgevaarlijk. En toch heb je ze nodig. Dat ga ik uitleggen.
Professionalisering en kwaliteit
Consistentie vs. variatie: wat is belangrijker?
Hoe veel variatie moet er in je marketingboodschappen zitten?
Nieuwe website
Waarom websiteprojecten vaak in de soep lopen.
Hoeveel veranderingen kunnen een mens of een marketingteam tegelijk aan? Minder dan je denkt.