Efficiëntie in de contentcreatie bij Triple

Bij Triple zochten ze een copywriter die niet alleen de techniek begreep, maar technische mensen effectief kon interviewen.

Triple is een full-service digitaal bureau, met grote klanten als Ziggo, NOS, KLM, Delta en PostNL. Dit voornamelijk technische bedrijf zocht naar manieren om de inhoudelijke kant van hun dienstverlenging beter te communiceren met de buitenwereld.

Hoewel ze hun eigen copy en blogs schreven, gebeurde dit op een tamelijk willekeurige manier. Met een onderwerp in gedachten, begonnen ze met schrijven. Daar was geen strategie of specifieke doelgroep aan verbonden. Dat kon gestructureerder.

Er lopen bij Triple voldoende mensen met waardevolle kennis rond die omgezet kan worden in waardevolle content. Zo kwamen ze in contact met mij. De uitdaging lag in het verbeteren van de contentcreatie van Triple door niet alleen een gestructureerde aanpak te introduceren, maar ook het schrijven van technisch, inhoudelijke teksten.

Bouke transformeert kleine vragen tot iets groots

Anna Janknecht (inmiddels recruitmentmarketeer en employer branding-specialist bij Triple, maar als marketing- & communicatiemanager lange tijd mijn directe opdrachtgever):

"Bouke is niet alleen uitvoerend sterk, maar denkt ook altijd mee en adviseert proactief. Hij kijkt verder dan de opdracht zelf en transformeert kleine vragen tot iets groots. Sinds de samenwerking met Bouke, heeft Triple een duidelijker beeld van de inhoudelijke behoeften van de doelgroep. Hij heeft niet alleen geholpen met het schrijven van webteksten, blogs en klantcases, maar ook met het uitdenken van de informatiebehoefte van onze klanten. Hierdoor kon Triple content doelgerichter maken en werd de contentcreatie efficiënter.”

"Bouke denkt mee en kijkt verder dan de opdracht zelf."

“Voor Triple heeft Bouke inmiddels heel wat teksten in verschillende vormen geschreven. En aan de hand van onze gedeelde content, hebben we best wat aanvragen voor opdrachten binnengekregen. Ik weet uit mijn hoofd niet wat de daadwerkelijke conversie is geweest, want het is altijd lastig om exact te meten waarop en waarom iemand is binnengekomen als klant. We kunnen in ieder geval vaststellen dat Bouke een grote bijdrage aan onze content heeft geleverd.”

Een project is in goede handen als Bouke eraan werkt

"Bouke adviseert en durft tegengas te geven waar nodig."

“Wat Bouke uniek maakt, is zijn vermogen om diep in de technische details te duiken zonder dat de technische collega's alles in eenvoudige taal hoeven uit te leggen. Bouke kan met een half uurtje bellen al veel technisch inhoudelijke informatie ophalen, wat zeer gewaardeerd wordt binnen een technisch bedrijf als Triple. Daarnaast onderscheidt Bouke zich door zijn proactieve houding: hij is adviserend, denkt altijd verder en durft tegengas te geven waar nodig.”

“Bouke is een zeer relaxte professional. Zijn werk is altijd op tijd en van uitstekende kwaliteit. Hij denkt niet alleen na over de opdracht op zich, maar kijkt ook verder. Als er bijvoorbeeld een interview wordt gehouden voor één blog, kan Bouke dat omzetten naar drie blogs of zelfs een whitepaper. Deze adviserende rol en zijn vermogen om taken volledig over te nemen, zijn zeer gewaardeerd. Het is altijd een geruststelling om te weten dat een project in goede handen is als Bouke eraan werkt.”

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(