Home

De social media-strategie van The Economist: focus op strategische doelen en eigen kanalen

De social media-strategie van The Economist: focus op strategische doelen en eigen kanalen

De digitale advertentiemarkt is onvoorspelbaar, data verzamelen wordt steeds moeilijker en de belangen van uitgevers clashen steeds vaker met die van de tech-giganten… Het zijn uitdagende tijden om in de uitgeverij te zitten. Als contentmarketeer kijk ik graag naar de media om te zien hoe je relevante content maakt en verspreidt. Voor hun is dat namelijk een kwestie van leven en dood, dus zijn ze er goed in geworden.

Dit artikel analyseert de social media-strategie van The Economist en is uiterst leerzaam.

Highlights:

  • Focus op verkeer naar je site, niet op engagement op social. Want daar verdien je niets mee
  • Laat de vanity metrics zitten en meet alleen of je je doelen bereikt. Social media als doel op zich is compleet passé
  • Promoot je content met 1 team, en niet met teams per kanaal
  • Maar doe het cureren van content wel in een vorm die bij het kanaal past
  • De data bepaalt wat je het meeste aandacht geeft. Daarbij geef je dus de meest succesvolle content een extra zetje, in plaats van te leuren met slecht scorende stukken