Home

Omnichannel en social media: twee interviews

Omnichannel en social media: twee interviews

Hoe ziet omnichannel eruit voor dienstverleners en B2B-bedrijven? En hoe zet je social media in 2018 kosteneffectief in? Een greep uit de vragen die ik de afgelopen weken in interviews moest beantwoorden.

Ergens dit voorjaar stuurde ik de organisatie van OmnichannelX een voorzichtig berichtje. Of ze het leuk zouden vinden als ik ze een voorstel deed voor een praatje daar. Inmiddels komt het congres dichterbij en sta ik met mijn lachende nieuwe profielfoto op het sprekersschema. Ik presenteer daar het verhaal van een klant van Reputations onder de titel Omnichannel storytelling from the trenches. How to keep your story straight and not lose your mind. Spreekt vanzelf dat ik trots, blij, opgewonden en (vooral) stiknerveus ben. Maar goed, mijn moeder zegt dat ik het vast geweldig ga doen.

Omnichannel WTF: lees het interview

Een congres over ‘omnichannel content’. Maar wat is dat eigenlijk? Een aantal vragen daarover beantwoordde ik voor het congresblog. Nog veel meer vragen daarover beantwoordde organisator Noz Urbina voor Marketingfacts, een interview waar ik op het moment de laatste hand aan leg.

‘Vraag gebruikers nooit wat ze willen’: nog een interview

En, over interviews gesproken: vorige week was ik spreker bij Social Media Club Breda (of ‘SMC076’) en daar werd ik geïnterviewd door twee studenten van Avans Hogeschool. In dat interview schijn ik gezegd te hebben dat klanten ‘maar wat kletsen’ als je ze vraagt wat ze willen. Wat natuurlijk waar is, maar wat ik natuurlijk, in aanwezigheid van opname-apparatuur, anders had moeten verwoorden. Aan de andere kant: je wordt natuurlijk geen ‘interessante spreker die indruk heeft achtergelaten met zijn sterke uitspraken’ door om de hete brei heen te draaien.