Home

Het Grote Verhaal: het nieuwe e-mailmagazine van boukevlierhuis.nl

Het Grote Verhaal: het nieuwe e-mailmagazine van boukevlierhuis.nl

Mijn nieuwsbrief is vernieuwd. Of liever gezegd: ik heb geen nieuwsbrief meer, maar een heus maandelijks e-mailmagazine: Het Grote Verhaal.

De oude RSS-nieuwsbrief is weg en komt niet meer terug. Een automatisch gegenereerde nieuwsbrief met iedere maand dezelfde onderwerpregel, dat voelde gewoon niet lekker meer in 2018. Vanaf deze maand schrijf ik maandelijks een echt, handgemaakt e-mailmagazine: Het Grote Verhaal. Want dat heb je nodig voor succesvolle contentmarketing. Een verhaal. Jouw Grote Verhaal.

Waarom Het Grote Verhaal?

Want contentmarketing gaat niet over verkopen, niet over omzet en winst en zeker niet over blindelings posts online gooien omdat de baas dat wil. Contentmarketing gaat over echte connecties aangaan en echt dingen maken waar mensen wat bij voelen. Om dat overtuigend te kunnen doen moet je heel goed weten wie je bent en waar je voor staat. Dat is jouw Grote Verhaal. Jouw Leidend Principe dat sturing geeft aan alles wat je zegt en doet. Zonder een consequent verhaal herkennen mensen je niet en weten je eigen collega’s en onderaannemers ook niet wat ze wel en niet online kunnen zetten. Aan iedere goede contentstrategie ligt dus een Groot Verhaal ten grondslag.

Verhalen uit de praktijk

Als ik training geef heb ik meestal mijn standaardpresentatie bij me: een verzameling afbeeldingen en steekwoorden (met zo min mogelijk bullet points) die me helpt om te zorgen dat alle onderwerpen in een logische volgorde aan bod komen. En zodat ik niets vergeet natuurlijk… Maar ik weet heus wel dat ik zo’n groep niet alleen maar theorie kan voorschotelen. Daarom geef ik waar ik kan voorbeelden. Het liefst haal ik die voorbeelden uit mijn eigen praktijk van die dag. Letterlijk: als jij een klant van me bent en ik moet ‘s avonds lesgeven, is er dikke kans dat je als case in mijn training terechtkomt.

Zo wil ik ook Het Grote Verhaal maken: mijn kennis en ervaring, direct vanuit de loopgraven naar jou als abonnee. Iedere maand deel ik dus een inzicht, een idee, een ervaring. Iets wat ik heb meegemaakt, waar ik over heb nagedacht of (en dat is het leukst, natuurlijk) wat faliekant misgegaan is. Verhalen uit de praktijk, zodat jij kunt leren van mijn ervaringen.

Ik ga ook verder met het doorspitten, lezen en selecteren van blogs en downloads op het gebied van contentstrategie, social media marketing en contentmarketing. Ik deed dat altijd hier op mijn blog. Dat blijf ik doen, maar vanaf nu verschijnen de beste links eerst in de nieuwsbrief en pas later op de site.

Maar wacht, e-mail was toch dood?

Nu vraag je je misschien af: waarom e-mail? Dat is toch zo dood als een pier? Niet dus. Ja, je schrijft je in voor talloze nieuwsbrieven die je vervolgens nooit leest. En na een tijdje houd je grote schoonmaak en schrijf je je voor allemaal weer uit. Op een paar na. En dat is volgens mij de crux van de zaak. Die paar nieuwsbrieven die je wel leest, die zijn van mensen waar je echt iets mee hebt. Brennan Dunn. Brian Clark’s Unemployable. Leanstack van Ash Maurya. Marketingfacts. Moz. Dat zijn de nieuwsbrieven die in mijn weekendmapje terechtkomen. Die blijf ik trouw en die lees ik dus ook echt. Dat zijn instituten geworden die ook echt een rol spelen in mijn leven en daar waarde aan toevoegen. En dat wil ik voor jou ook zijn. En volgens mij is, ook in 2018, e-mail daar nog steeds het meest geschikte medium voor.

Krijg nu meteen editie 1

Aan het design en het precieze format wordt nog gewerkt (lees: het ziet er niet uit), maar volgens het adagium release early, release often ben ik maar gewoon begonnen. Als je je nu inschrijft, krijg je de eerste editie meteen in je inbox: Hoe contentmarketing werkt als je geen tijd, geen geld en geen hulp hebt…. Hierin staan 5 gouden tips die je helpen je contentmarketing op de rails te houden als je handen tekortkomt. Het volgende Grote Verhaal komt op donderdag 5 juli.

Schrijf je dus nu hieronder in!