Home

Wat betekenen langere metadescriptions voor je #SEO?

Wat betekenen langere metadescriptions voor je #SEO?

Je hebt het inmiddels al wel begrepen: de meta descriptions die Google laat zien in de zoekresultaten zijn in veel gevallen een stuk langer geworden. Daarom schrijven we sinds december meta’s van ongeveer 300 tekens. Om erachter te komen wat wijzigingen bij Google betekenen voor onze online marketing kijk ik meestal naar Rand Fishkin van Moz. En ook in dit geval stelt hij niet teleur. Check dus deze whiteboard-sessie om weer up to date te zijn.

TL;DR:

  1. Maak langere meta descriptions en geef daarin ook echt meer informatie. De hoofdreden van deze wijziging is waarschijnlijk dat Google in de zoekresultaten beter wil kunnen laten zien waar een pagina over gaat;
  2. Je CTR gaat waarschijnlijk licht omlaag, ook als je bovenaan staat. Daar staat tegenover dat je de kans krijgt om al in je meta’s complexe vragen van potentiële klanten te beantwoorden;
  3. Bovenaan staan wordt nog belangrijker, omdat lagere resultaten door de langere meta’s nog verder onder de vouw gedrukt worden.

What Do Google’s New, Longer Snippets Mean for SEO? - Whiteboard Friday

/>