Home

Freelancers zijn ook mensen...

Freelancers zijn ook mensen...

hbr.org

Even een post die niet zoveel met marketing te maken heeft. Of, eigenlijk, toch wel. Want het marketingvak is bij uitstek een vak voor freelancers. De meeste bedrijven hebben voor hun online marketing dan ook een ‘flexibele schil’. In managementkringen wordt die meestal bekeken als ‘geld in, vastomlijnde dienst uit’. Maar met die houding verspil je veel potentieel, een punt waar ik al aan raakte in mijn blog ’Waarom ik meer wil zijn dan een tekstschrijver‘.

Harvard Business Review interviewt freelancers om erachter te komen wanneer ze voor hun gevoel het beste werk leveren. En, oh shock, dat is dus niet als ze worden ingezet als een ‘warm lichaam in een lege stoel’. Om freelancers het meeste waarde te laten toevoegen (en dus, lieve managers, de meeste meters uit je uurtarief-euro’s te halen) hebben ze autonomie, groeimogelijkheden, flexibiliteit en de mogelijkheid van ‘job sculpting’, het naar eigen inzicht invullen van hun functie, nodig.

Het zijn, zeg maar, net mensen.

Make Work Meaningful for Your Freelancers, Too