Home

Content Gap-analyse: gebruik de concurrentie voor betere #SEO

Content Gap-analyse: gebruik de concurrentie voor betere #SEO

semrush.comSEO = content. Daar hoeven we niet meer over te discussiëren. Maar, zoals bij alles in contentmarketing, hangt de effectiviteit van je content af van hoe slim je met die content omgaat. Een ‘content gap-analyse’ is een analyse van de contentprestaties van je concurrenten. Je brengt in kaart waar je beter bent, maar vooral ook waar je nog voorbij gestreefd wordt. Ik had nog 2 goede artikelen hierover in mijn leeslijst staan. Eentje van SEMrush, dat (logisch, voor een bedrijf dat SEO-tools verkoopt) wat meer op de technische kant ingaat. En eentje van Emerce, waarin Steven van Vessum van ContentKing iets breder op het onderwerp ingaat en ook social media erbij betrekt.

Deze artikelen laten zien dat contentmarketing weliswaar een art maar ook een science is. Door systematisch naar de data te kijken kun je veel beter inschatten in welke content je moet investeren. Happy hunting!

‘Content Gap analyse: waar laat je steken vallen?’ op Emerce ‘Steal Your Competitors’ Traffic with Content Gap Analysis’ op het SEMrush blog