Home

#Contentstrategie: het beste van het web

#Contentstrategie: het beste van het web

Ik beloofde jullie dat ik eindelijk al mijn verzamelde links met jullie ging delen. En dat ik een poging zou doen ze netjes te sorteren op onderwerp. Vandaag heb ik een hele lading artikelen voor jullie over contentmarketing en contentstrategie.

Wat ik altijd belangrijk vind aan een artikel over contentmarketing of contentstrategie is dat het me echt verder helpt. Daarvoor moet het goed doordacht zijn, maar ook concreet. Dit zijn er een paar waar ik echt iets mee kon:

Gebruik data om te kijken of je content kl*te is

quicksprout.comHet is niet leuk om te horen, maar de kans is vrij groot dat veel content die je maakt bagger is. Het probleem is dat je daar nooit achter komt als je het niet vraagt aan mensen. Aan je lezers. Neil Patel doet in dit stuk een goede poging om ons op een spoor van zelfkritiek te zetten. Kill your darlings, is de boodschap, en boost je contentmarketing door dingen te maken die mensen echt willen zien.

5 Basispunten voor je contentstrategie

webinknow.comDavid Meerman Scott is een legende in contentmarketingland. Dat gezegd hebbende, vind ik dat hij zich er als blogger nog wel eens makkelijk vanaf maakt. Dit stukje is erg kort en had beter uitgewerkt kunnen (moeten) worden, maar de 5 basispunten die Scott hier noemt zijn waarheden als koeien. Vandaar dat ik hem er toch even bij doe.

Naar een werkende contentstrategie

www.42bis.nlAl een wat oudere serie, maar de moeite van het doornemen waard. Joep van Loon neemt je stap voor stap mee door het proces van het opstellen van een contentstrategie op basis van het contentstrategiemodel van Entopic. Ook als je dit model niet gebruikt, zijn de stappen die Joep zet gewoon de stappen die je moet zetten. De navigatie binnen de serie is niet handig (zeg maar: afwezig), dus ik link even deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8 en deel 9 voor je. Dat laatste deel gaat over een veel vergeten aspect van contentmarketing: content governance. Oftewel: wie houdt er een oogje op onze content als hij eenmaal online staat. Lees dat dus zeker ook.

Video: The Story of Content: Rise of the New Marketing

En om af te sluiten een film. Best een lange, maar de moeite van het kijken waard.

https://www.youtube.com/watch?v=dBnpr3pkFlk