Home

Praktijk voor Kattengedrag: techniek, SEO en strategie

Praktijk voor Kattengedrag: techniek, SEO en strategie

klein-omslag-18x18-kattenboek

Toen kattengedragstherapeut Liesbeth Puts mij vroeg om naar de SEO van haar blog en bedrijfssite te kijken waren er verschillende dingen aan de hand. Haar webbouwer had bij de lancering van haar nieuwe bedrijfssite geen rekening gehouden met het behouden of omleiden van URL’s en het zoekverkeer naar de site was daardoor totaal ingestort. Verder had Liesbeth een goed bezocht blog, maar dat stond op een ander domein.

Liesbeth is een getalenteerd en zeer gedreven blogger. Iedere week produceert ze een goed, inhoudelijk stuk over kattengedrag en ze steekt veel energie in haar Facebookpagina. Met advies en technische ondersteuning van mijn kant was ze dus uitstekend toegerust om haar contentmarketing naar het volgende niveau te tillen.

We zijn samen aan de gang gegaan om het blog over te hevelen naar de bedrijfssite praktijkvoorkattengedrag.nl en om de site terug omhoog te brengen in de zoekresultaten. Ik paste veel van de teksten op de site aan, werkte aan talloze technische optimalisaties en adviseerde over het laten groeien van de mailing list. Het resultaat: een paar maanden later had de bedrijfssite anderhalf keer zo veel bezoekers als voor de instorting en stond Praktijk voor Kattengedrag voor alle relevante termen in de top 3 in Google.

Liesbeth is sindsdien een vaste klant van me. Ik werkte aan de performance van haar site, bouwde landing pages voor haar cursussen en voorzag haar van een webwinkel voor haar boek over het opvoeden van kittens.

De bezoekersaantallen van haar blog zijn inmiddels zo hoog opgelopen dat menig miljoenenbedrijf er jaloers op zou worden. Een zeer bevredigende klant om mee samen te werken dus. Deze case ook heel duidelijk zien dat contentmarketing alleen succesvol kan zijn als je als ondernemer zelf 100% betrokken bent bij de creatie.