Home

SNS Hypotheken: combinatie van content en functionaliteit

SNS Hypotheken: combinatie van content en functionaliteit

contentmarketing SNS BankBij SNS Hypotheken werken we aan het maken van een online omgeving die voor (potentiële) hypotheekklanten content en functionaliteit combineert.

In dit scrum-project wordt de online ervaring voor de klant stap voor stap verbeterd. Dat begon met de bouw van een helemaal nieuwe rekentool voor de maximale hypotheek. De nieuwe tool is responsive en qua taalgebruik helemaal aangepast aan de ‘Heel Normaal’-tone of voice van SNS.

Unieke aanpak

Later maakten we een inventarisatietool waarin klanten zelf alle informatie konden verzamelen die de adviseur nodig had voor het oriëntatiegesprek. Het uiteindelijke product wordt de ‘Huismap’. Hierin wordt de klant door het hele hypotheekproces begeleid. In iedere fase is er dan niet alleen functionaliteit, maar ook content op maat. Een aanpak die in de Nederlandse hypotheekmarkt uniek is.

Artikelen en foutmeldingen

Binnen dit project ben ik verantwoordelijk voor alle geschreven content. Ik schreef tientallen artikelen en alle content voor de tool zelf, van knopteksten tot uitleg over privacy en de technische achtergronden van berekeningen.

Contentmanagement

Een bank is een complexe omgeving als het om contentmanagement gaat. Er zijn veel verschillende belangen en het scrum-proces zorgt dat er vaak snel geschakeld moet worden. Binnen het team neem ik dus niet alleen de rol van schrijver op me, maar onderhoud ik ook relaties met de afdelingen marketing, eindredactie, juridische zaken, fiscale zaken, compliance en privacy. Het vinden van een effectieve manier van samenwerken met zo veel stakeholders is iedere dag weer een uitdaging. De vrijheid die ik krijg om mijn eigen werkproces in te richten, in combinatie met de can do-mentaliteit die bij SNS overheerst maakt dat we op dit front grote vorderingen hebben gemaakt.