Waarom geen contentmarketing?

Er kunnen prima redenen zijn om niet te investeren in contentmarketing. Contentmarketing is een arbeidsintensieve activiteit die langdurige commitment vraagt. Werk je in een segment waar klantrelaties kort zijn, herhaalaankopen zeldzaam en/of orderwaardes laag? Concurreer je voornamelijk op prijs? Of heb je een zeer brede, algemene doelgroep? Dan kan het heel moeilijk zijn om contentmarketing …

Waarom B2B contentmarketing?

Hoewel je zou denken dat aankooptrajecten in B2B veel minder emotioneel zijn dan B2C-trajecten, draait het in B2B net zo om relaties als in consumentenmarketing. Ook zakelijke klanten doen hun research online en ook zij zitten met belangrijke vragen over jouw dienst of product. Contentmarketing is dus voor B2B net zo relevant als voor B2C. …

Waarom contentmarketing?

Contentmarketing wordt steeds belangrijker, omdat het media-  en marketinglandschap – en dus de aandacht van je publiek – steeds meer gefragmenteerd raken. Om op te blijven vallen in een wereld waarin mensen continu gebombardeerd worden met marketingboodschappen is contentmarketing een goede manier om een relatie op te bouwen met jouw specifieke doelgroep. Die zal jou …