Expertise

Contentcreatie: beantwoord de vragen van je doelgroep

contentmarketing

Je marketing, je klantcontact, je sales: ze spelen zich grotendeels online af. En online heb je content nodig. Contentmarketing is het maken, publiceren en promoten van online content die mensen echt verder helpt (en jou dus ook).

Bedrijven worstelen nog steeds met het maken van online content. Daarom help ik dagelijks ondernemers en organisaties met het halen van hun deadlines, het vullen van hun kanalen en het behalen van resultaten.

Inbound vs. outbound

De meeste mensen denken bij contentmarketing aan ‘inbound marketing’. En het maken van content om mensen naar je site en andere kanalen te trekken, gebruikmakend van een marketing automation-systeem, is een belangrijke vorm van contentmarketing. Maar misschien is goede content bij ‘outbound’ marketing nog wel belangrijker. Want advertentiecampagnes, e-mail en sales calls worden veel beter ontvangen als je in je teksten en brochures een relevant verhaal weet te vertellen en de vragen die mensen stellen beantwoordt op een manier die ze begrijpen, op een toon die ze aanspreekt.

Content en kanalen

Contentmarketing kan op allerlei manieren. Dit zijn een paar dingen waar ik in het verleden klanten mee heb geholpen:

  • Blogs en content portals: autoriteit opbouwen doe je door regelmatig je visie en kennis te delen, op je eigen kanalen en in (vak)media. Dat is waarom de meeste van mijn klanten bloggen en artikelen publiceren.
  • Nieuwsbrieven: e-mail is de perfecte manier om je trouwe klanten of volgers te voorzien van informatie op maat. E-mail wordt, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, nog steeds erg goed geopend en gelezen. Daarom is het een echt conversiekanaal!
  • Social media: als het niet op social staat, bestaat het niet. Meer over social media marketing
  • SEO: je hebt niets aan content die niemand kan vinden. Zorg daarom altijd dat je content optimaliseert voor de goede zoektermen. Bijkomend voordeel: zoektermen vertellen je waar je klanten aan denken en hoe ze je producten noemen. Zo kun je een beetje in hun hoofden kijken.
  • Video: wil je aan de gang met videomarketing? Goed plan, want er is geen betere manier om emotie over te brengen. Denk er wel aan dat je video altijd combineert met tekst, om de lezers in je doelgroep (en de zoekmachines) te helpen.

Verder praten over contentmarketing? Mail me of bel me