Home

Copywriter IT: complexe onderwerpen, leesbare teksten

Copywriter IT:

Wat goede teksten je opleveren

Mijn werkwijze

1. Kennismaking en strategisch overleg

Als we beginnen met samenwerken, ontmoet ik per video je marketingteam en nemen we samen je strategie door. Op welke doelgroepen richt je je? Wat wil je bereiken? Welke content is er al en wat kunnen we hergebruiken? Voor welke kanalen heb je content nodig? En, niet onbelangrijk: hoe ziet de planning eruit? Als het moet, kan ik snel schakelen.

2. Briefing en interview

Tijd om echt aan het werk te gaan. Op basis van een schriftelijke briefing bereid ik een interview met één of meerdere van jouw experts voor. Als gespecialiseerd IT-copywriter heb ik veel parate kennis van je vakgebied, dus experts mogen het gewoon over AWS, Azure, RPA, OTAP, serverless of React hebben zonder dat ik in de war raak. Waar ik naar op zoek ben in zo’n interview, is wat jou en jouw aanpak uniek en onderscheidend maakt. En welk verhaal we kunnen vertellen om dat te laten zien.

3. Eerste versie

Nu ga ik in mijn kantoor op de Noorder Veluwe stilletjes voor je zitten tikken. Ongeveer een week later heb je een eerste versie van je tekst.

4. Feedbackronde

Jij, je team en je inhoudelijk experts kunnen schaamteloos schieten op wat ik gemaakt heb. Hoe meer kritiek er nu loskomt, hoe beter het uiteindelijke product wordt. In dit stadium kunnen we ook structurele tekortkomingen corrigeren, ontbrekende informatie toevoegen of zelfs de hele invalshoek van het stuk nog omgooien.

5. Aanpassingen en akkoord

Ik pas de tekst aan, waar nodig met extra overleg of wat vragen per mail of chat. De versie die zo ontstaat is meestal met minimale aanpassingen akkoord.

6. Resultaten!

Ik houd mijn doorlooptijd zo kort mogelijk, want je haalt pas resultaat uit je teksten als ze online staan en de aandacht trekken.