Contentmarketing en corporate storytelling

Online zijn betekent veel meer dan alleen een website hebben. De beste manier om potentiële klanten aan je binden is het publiceren van content die ze aanspreekt.

Wat is contentmarketing? Contentmarketing is heel goed nadenken welke klanten je wilt hebben en dan goed kijken met welke vragen die mensen zitten. Die vragen beantwoord je dan met goede content. Zonder meteen iets te willen verkopen. Het belangrijkste is om eerst een relatie op te bouwen.

Vertel je verhaal

Wanneer dacht je voor het laatst na over wat je zelf nou zo mooi vindt aan het werk dat je doet? Waarom is jouw product het mooiste ter wereld? In een aantal interviews of een workshop kunnen we samen uitvinden wat jou  en je medewerkers drijft en hoe we dat in alle communicatie-uitingen, online en offline, kunnen laten meeklinken. Dat is jouw verhaal. Dat is waar jij enthousiast over bent. En als jij enthousiast bent dan merken websitebezoekers dat.

Zorg dat mensen terugkomen

Aansprekende en kwalitatief goede inhoud, gevat in een consequent verhaal, zorgt dat mensen je site beter vinden, vaker terugkomen en je bedrijf vaker noemen op sociale media. Zo is je site niet meer dan een eenzaam online reclamebord, maar wordt hij het centrum van een gemeenschap van mensen die iets hebben met u en uw vakgebied. Uit die groep mensen zullen uiteindelijk je nieuwe klanten en ambassadeurs komen. Regelmatige updates en het gebruik van de juiste termen helpt je ook bij het hoger komen in de zoekresultaten.

Bereik ze op hun favoriete plek

Jouw ideale klant heeft ook zo zijn favoriete plekken op het web. Samen zoeken we uit waar jouw doelgroep dagelijks komt. Dan maken we content die voor dat kanaal geschikt is. Zo kom je in gesprek met je klanten.

Meer weten?

Verder praten over contentmarketing? Meer weten over wat ik voor mijn klanten doe? Op naar de contactpagina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *