Nieuw rapport: kunnen marketeers de digitalisering nog een beetje bijbenen?

adformatie.nl

Ik hoef jou niet meer uit te leggen dat de digitalisering van ieder aspect van zakendoen, en van marketing in het bijzonder, ongelooflijk hard gaat. Hoe hard precies, dat houden IAB Nederland en Deloitte tegenwoordig jaarlijks bij in het rapport Marketing Innovation.

Vandaag is de presentatie van het rapport van 2018. Adformatie sprak erover met marketingveteraan Igor Beuker, die in zijn lange carrière de complexiteit van het vak enorm heeft zien toenemen:

Ik denk dat een stuk of twintig van technologische trends boven ons hoofd zweven. Je kunt niet op alle die trends tegelijk inspelen, dus moet je keuzes maken. Wat verwacht je van de uptake van trends? Ga je daar nu vol voor of wacht je af? Een complicatie daarbij is dat er nog meer zaken zijn waarmeede marketeer rekening moet houden, zoals GDPR. Dat komt er gewoon nog even bij. Zodra je even op adem denkt te kunnen komen, liggen er alweer weer drie andere zaken die aandacht nodig hebben. Zo bezien is er wel sprake van een soort overload.

Marketeers zien digitale disruptie aanstormen, maar hebben er helemaal geen tijd voor | Adformatie

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *