Content audit: de 8 meest gevonden fouten

moz.com

 

Alli Berry deed tientallen content audits bij klanten en maakte een lijst van de 8 meest voorkomende missers:

  1. Geen heldere calls to action
  2. Geen content voor alle stadia van de klantreis
  3. Te weinig gebruik van testimonials en social proof
  4. Te weinig aandacht voor lokale klanten
  5. Geen prijzen noemen
  6. Teveel jargon
  7. ‘Duplicate content’ door verkeerde inrichting HTTPS en domeinen
  8. Slechte linkstructuur en site-opzet

Het is een lijst die mij niet verbaast, al zie ik in punt 5 nog wel kansen voor mezelf. Berry zegt daar:

Having pricing information on your website also helps establish trust with the prospect. If you aren’t transparent about your pricing, it looks like you charge as much as you can get away with. The more information you provide, the more trustworthy your business looks. And if all of your competitors are also hiding their pricing, you’re the first one they’ll likely reach out to.

Misschien is dit voor mij een motivatie om gewoon eens tarieven te gaan noemen op mijn site.

8 Common Website Mistakes Revealed Via Content Audits – Moz

 

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *