#Personalisatie is essentieel voor het succes van je #chatbot

www.vertical-leap.uk

Is de chatbot-hype alweer voorbij? Als je de marketingblogs moet geloven wel. Maar zomaar marketingblogs geloven, dat is altijd een slecht idee. Terwijl de roeptoeter-goeroes zich alweer met andere dingen bezighouden, zijn de meest klantgerichte en forward-thinking multinationals inmiddels aardig aan het opschieten met geautomatiseerde customer service. Onze eigen KLM loopt daarin voorop. En, zoals dat gaat met technologie die mainstream wordt, ontstaan er ook best practices.

Een aantal daarvan vat Chris Pitt van Vertical Leap goed samen in dit artikel. De kern van de zaak: een chatbot is er primair om steeds terugkerende handelingen uit het proces te halen en het zo voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken. Voor ons aan de marketingkant heeft dat het voordeel dat conversies en transacties ook minder drempels hebben en dat we dus meer klanten binnen kunnen halen. In dit artikel betoogt Pitt dat personalisatie hierbij de sleutel is. Want niemand wil een chatbot twee keer hetzelfde vertellen.

Why conversational UIs mean nothing without personalisation

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?