Marketeer, dit is je todo-lijstje voor 2018

www.marketingfacts.nlMarketingfacts vond ‘marketingtrends voor 2018’ een beetje saai en uitgekauwd, dus vroegen ze hun bloggers om te komen met ‘todo’s’ voor marketeers in 2018. En hoe meer ik daarover nadacht, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat er weliswaar weer van alles te doen en te ontdekken is in digital marketing komend jaar, de belangrijkste uitdagingen toch buiten de muren van de marketingafdeling liggen.

Onze ervaringen in digital, social, data en contentmarketing hebben ons geleerd dat je de beste resultaten krijgt als je datgene doet en maakt wat de klanten het meest waarderen. Dat klinkt als een open deur. En dat is het ook. Alleen zijn de meeste bedrijven nog steeds niet geoptimaliseerd voor de klant, maar voor de opbrengst.

Dit, en nog 2 aandachtspunten voor marketing in 2018, in mijn stuk op Marketingfacts dus:

2018: 3 dingen voor op de to-do lijst van de marketeer | Marketingfacts

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?