#Personalisatie is essentieel voor het succes van je #chatbot

...

www.vertical-leap.uk

Is de chatbot-hype alweer voorbij? Als je de marketingblogs moet geloven wel. Maar zomaar marketingblogs geloven, dat is altijd een slecht idee. Terwijl de roeptoeter-goeroes zich alweer met andere dingen bezighouden, zijn de meest klantgerichte en forward-thinking multinationals inmiddels aardig aan het opschieten met geautomatiseerde customer service. Onze eigen KLM loopt daarin voorop. En, zoals dat gaat met technologie die mainstream wordt, ontstaan er ook best practices.

Een aantal daarvan vat Chris Pitt van Vertical Leap goed samen in dit artikel. De kern van de zaak: een chatbot is er primair om steeds terugkerende handelingen uit het proces te halen en het zo voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken. Voor ons aan de marketingkant heeft dat het voordeel dat conversies en transacties ook minder drempels hebben en dat we dus meer klanten binnen kunnen halen. In dit artikel betoogt Pitt dat personalisatie hierbij de sleutel is. Want niemand wil een chatbot twee keer hetzelfde vertellen.

Why conversational UIs mean nothing without personalisation...

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(