Gestructureerde data voor #SEO: wat is het en hoe gebruik je het?

moz.comSEO is de juiste zoektermen vinden, een technisch goede site bouwen, relevante content maken en vervolgens een linkprofiel opbouwen. Toch? Ja en nee. Als je deze vier dingen doet, ben je goed bezig. Maar je gaat er nog steeds van uit dat Google zelf uitvogelt wat wat is op je site. Met gestructureerde data breng je extra ‘wegwijzers’ aan in je site. Daardoor kunnen zoekmachines relevante informatie beter vinden.

Op het altijd informatieve Moz-blog staat een tweeluik over gestructureerde data. Het eerste artikel is een algemene inleiding, het tweede gaat in op de praktische implementatie (CODE ALERT!!! – hoewel je met deze bekende WordPress-plugin – of deze – een heel eind komt). Het artikel meldt wel dat gestructureerde data een next step in SEO is. De vier basics die ik hierboven noemde moeten dus wel eerst op orde zijn.

Structured Data for SEO: A Two-Part Series

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?