Zo genereer je leads op Facebook en Instagram

Het blijft de beste manier om mensen over te halen zich in te schrijven voor je mailing list: een lokkertje in de vorm van een download, een sample, een mailcursus, een webinar of een tool. Facebook en Instagram hebben hiervoor speciale advertentiemogelijkheden en ik vond twee artikelen van AdEspresso (onderdeel van HootSuite) die precies uitleggen hoe je die kunt inzetten.

Eerst wordt in het kader van Facebook Lead Generation uitgebreid uitgelegd hoe je content maakt die mensen ook echt willen hebben, in ruil voor hun contactgegevens. Zo’n lead magnet moet over de volgende eigenschappen beschikken:

  • Hij biedt waarde aan jouw specifieke doelpubliek (gebruik hiervoor je persona)
  • Hij doet dat door één specifiek probleem op te lossen
  • Hij is makkelijk te consumeren (fijn vormgegeven, mobiel goed te gebruiken, etc.)
  • Hij geeft de indruk een waardevol cadeau te zijn (de makkelijkste manier om dit te realiseren is zorgen dat het waar is – hoe meer je de kantjes ervan afloopt, hoe groter het risico dat je mensen teleurstelt)

Vervolgens heb je een goede landing page en natuurlijk een bijpassende Facebook-campagne nodig. Hoe je dat opzet, legt dit eerste stuk in detail uit:

In een later stuk breidt AdEspresso de handleiding uit met lead generation op Instagram. Ook dit is een heel gedetailleerde handleiding met heel veel goede tips. Required reading als je met social advertising bezig bent!

Lead Generation with Facebook Ads – The Definitive Guide

Lead generation with Instagram the definitive guide

Maandelijks de beste artikelen in je mailbox?