• Skip to content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Home
  • Over
  • Diensten
  • Kennis & tools
  • English
  • Contact

BOUKEVLIERHUIS.NL

Advies en strategie in contentmarketing

  • Contentstrategie & SEO
  • Creatie & Inspiratie
  • Data & Analytics
  • Proces & Technologie
  • Het Grote Verhaal
You are here: Home / Portfolio / Hogeschool Windesheim: docent online marketing

Hogeschool Windesheim: docent online marketing

23/05/2017

online marketing onderwijs training zwolleOnderwijs

In 2014 vroeg Hogeschool Windesheim me om een aantal gastcolleges te verzorgen. Zo gaf ik onder andere een workshop zakelijk bloggen aan derdejaars en een college over e-mailmarketing. De drie jaren daarna gaf ik een serie van zeven theoriecolleges aan de eerstejaars van Commerciële Economie en Financial Services Management. Ook gaf ik tussen 2015 en 2017 een deel van de collegeserie online marketing voor de tweedejaars Small Business en Retail Management en binnen de minor Zelfstandig Ondernemen. Windesheim haalde mij binnen vanwege mijn praktijkkennis en mijn enthousiaste presentatie. Ik had geen ervaring met lesgeven aan studenten, alleen met het geven van trainingen aan professionals. Het doceren was voor mij dus ook een leerzame ervaring. Het dwong me om terug naar de basis te gaan en om uit te leggen waarom we binnen online marketing de dingen doen die we doen. Dat heeft van mij een betere online marketeer gemaakt.

Onderwijsontwikkeling

Naast het lesgeven hielp ik Windesheim bij het verder verbeteren van het online marketing-onderwijs. Ik paste de college-slides aan voor meer interactie en meer aansluiting bij de praktijkopdrachten, ontwikkelde en gaf een praktijkdag social media-strategie, herzag de complete database met tentamenvragen en werkte mee aan het ontwikkelen van interactief materiaal voor blended learning. Ondertussen trok Windesheim een aantal interne docenten aan voor het vak en was mijn inzet dus niet langer nodig. Aan de ene kant mis ik het doceren, dat inmiddels een vast deel van mijn jaarplanning was geworden. Aan de andere kant ben ik trots dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan het opbouwen van een solide sectie Online Marketing op Windesheim die niet meer hoeft te leunen op externe expertise.

Misschien ook interessant:

  • Waarom ik meer wil zijn dan een tekstschrijverWaarom ik meer wil zijn dan een tekstschrijver
  • Dit zijn de contentmarketing-trends in 2018Dit zijn de contentmarketing-trends in 2018
  • Working Out Loud: wat het is en wat het met marketing te maken heeftWorking Out Loud: wat het is en wat het met…
  • Digital marketing in het onderwijs: het blijft zoekenDigital marketing in het onderwijs: het blijft zoeken
  • Solarz: risico is de kern van marketingSolarz: risico is de kern van marketing
  • Zo genereer je leads op Facebook en InstagramZo genereer je leads op Facebook en Instagram

Delen = fijn!

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Google
  • Pocket
  • Email
  • Print

Filed Under: Portfolio, Portfolio training Tagged With: bloggen, data, marketing, online marketing

Het Grote Verhaal: gratis mailmagazine

Privacyverklaring

Ik gebruik je gegevens om je mijn maandelijkse magazine te sturen.

Reader Interactions

Primary Sidebar

Gratis Het Grote Verhaal

Elke eerste donderdag van de maand up to date vakkennis, nieuwe inspiratie en praktische tips voor contentmarketing en online communicatie.

Privacyverklaring

Ik gebruik je gegevens alleen om je mijn maandelijkse magazine te sturen.

Van het web

Is Twitter een nuttig marketingkanaal?

04/12/2018

Hergebruiken van je blog posts. Zo doe je dat

29/11/2018

SO zoektermen onderzoek MKB

Zoektermenonderzoek. Zo doe je dat

23/10/2018

Content-first webdesign: je wilt nooit meer iets anders

18/10/2018

Waarom persona’s mislukken

16/10/2018

Tags

marketing adverteren google conversie boek user experience contentstrategie bloggen audit facebook contentmarketing wordpress social media ai online marketing schrijven copywriting linkedin data migratie download ondernemen website analytics landingspagina seo strategie inspiratie cta cms twitter

Categorieën

  • Portfolio webteksten
  • Portfolio tekst voor user interfaces
  • Portfolio data en analytics
  • Contentstrategie & SEO
  • Portfolio
  • Van het web
  • Portfolio advies & strategie
  • Eigen blogs
  • Algemeen
  • Creatie & Inspiratie
  • Data & Analytics
  • Portfolio SEO anno nu
  • Portfolio training
  • Proces & Technologie

Footer

Rubrieken

  • Contentstrategie & SEO
  • Creatie & Inspiratie
  • Data & Analytics
  • Proces & Technologie
  • Het Grote Verhaal

Hoofdmenu

  • Home
  • Over
  • Diensten
  • Kennis & tools
  • English
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter

Maandelijks Het Grote Verhaal

boukevlierhuis.nl · K.v.K. 08194364000 · Algemene voorwaarden · Privacyverklaring

loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.