Content met een doel is de enige content die werkt

...

convinceandconvert.com

De eerste vraag die ik stel als ik een opdracht krijg voor een stuk content is: wat willen we ermee bereiken? Er is in succesvolle contentmarketing niet zoiets als 'we willen een blog' of 'we moeten iets op Facebook zetten'. Ieder stuk content heeft een eigen doelstelling en die doelstelling is weer afgeleid van 'hogere' doelen. Omdat nog steeds een heel groot deel van de Nederlandse bedrijven content maakt zonder strategisch raamwerk, levert de vraag naar het doel van een stuk content vaak oncomfortabele stiltes op. Onnodig, want het strategisch nadenken over content en creatie is helemaal niet ingewikkeld.

Het is, zoals Brandon Andersen in dit artikel laat zien, vooral een kwestie van proces en discipline.

Here's How Much Your Content Marketing Goals Matter | Convince and Convert: Social Media Consulting and Content Marketing Consulting...

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(